3 juli 2008

Konsten att pendla.

Jag pendlar varje dag till och från jobbet. Det går. Jag har vant mig. Men ibland är det trögt när trafiken är trög.

Jag pendlar också i humör och känsla. Det går. Jag har vant mig. Men ibland är det svårt att hänga med för de kommer så fort. Att pendla med hormontåget är absolut det mest påtagliga men det
finns såklart annat som påverkar, men det är ett annat spår därav går jag inte in på det.

För några dagar sedan (i måndags) kände jag så här " Jag är nu i ett positivt stim och känner att det tar sig, med glädje. Härliga tider stundas för Marie!"
Den känslan är härlig, den finns nära tillhands och den kommer tillbaka!
Frågan är om den kommer med mjölktåget eller med snabbtåget?

Den som lever får se...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Himla hormoner. Inte mina favvisar direkt. Fast - när det är hemskt så pendlar det ju faktiskt strax uppåt igen...

Åsa! sa...

Det är en livstrend att man alltid ska va så förbaskat på hugget, göra en massa saker, tycka att allt är så jäkla intressant och roligt. Ibland (ganska ofta) blir det bara för mycket. Man hinner inte glädjas åt fotbollsmatchen eller grillkvällen för man tänker bara på att imorgon, jag måste hinna handla och tvätta för imorgon är det... Ja, något nytt pågång.
Man hinner inte längta eller sakna, för det kommer hela tiden nytt som pockar på ens uppmärksamhet... Är det konstigt att man bryter ihop ibland? Bryt, bryt... Jag orkar inte! Snälla stanna världen, bara för ett ögonblick! Men inte f-n stannar den hur man än bönar och ber!!!
Du, ha en bra dag iallafall... Jag ska försöka övertala dottern att åka med på stranden... :)

Unknown sa...

Hormoner eller humör... Jag tycker inte alltid om mitt eget humör heller och sådant påverkas ju av dagsform och saker som man skulle ha gjort tidigare och kanske bara sopat under mattan. Eller bara har sovit dåligt - allt hänger ju ihop. Men hormoner och "veckan" gör ju att ni tjejer oftast har anledningar (enligt er själva iaf,hehe) att gå ned i svackor oftare än oss killar. Själv har jag "mans" ibland - men ganska sällan... ;)

Anonym sa...

Tjena Miafia! Positivt tænkande, snart kommer farsan och hælsar på bara 2 dagar igen, jag dæremot kanske valde fel tåg men bættre sen æn aldrig. Då skall vi ut och kuta runt øn,hoppas få lite draghjælp. Vi hørs hælsa gænget.
Puss å mlam från ett soligt och varmt Norge.

Miafia sa...

Mialena: tur hormonerna bara är på besök lite nu och då...

Åsa: "huvudet på spiken" kan man säga...frågan är bara hur man bryter trenden?

Micke: Humör kommer humör går... och alla kan vi på olika sätt!

Pappa: Jepp positivt tänkande är A och O. Ser fram emot att du kommer så får vi se vem som draghjälper vem ;-)

Tack alla för pepptalk!
Kram