10 februari 2009

Kvartalsbokslut och Öppet Hus

Igår blev det sen ankomst hem efter övertid på jobbet. Var hemma runt kl. 21:45.
Hann inte träffa min sambo som åkt till jobbet eller Matteus för han låg och sov.
Jag hade dock lovat att pussa på honom vilket jag självklart gjorde. I natt vaknade han och ropade "hallå" som han alltid gör. Alltså han vaknar inte varje natt utan han ropar HALLÅ när han vaknar, oftast på morgonen.
Jag gick snubblande dit i mörkret för att fråga vad han ville och han säger då med sin trötta, söta stämma "mamma, pussade du på mig när du kom hem från jobbet". Mammahjärtat smälte som så mången gång förr!

Idag har jag varit på Öppet Hus på skolan där Matteus ska börja till hösten. Det är en liten skola, med en klass i vardera årskull, upp till 3:an. Det kommer max att bli 25 barn i förskoleklassen, sådär lite lagom tycker jag. Det känns väldigt tryggt och bra eftersom man redan känner till fröknar, många barn och föräldrar. Ja det är så att bo på en liten ö ;)

Katti, ni vet hon den där charmiga, hennes dotter ska gå i samma klass, vilket känns jättekul! Fröken Annas son kommer också att gå i samma klass, grannens dotter och så vidare och så vidare.

Veckan i övrigt kommer att innehålla jobba övertid och på fredag kommer mina föräldrar upp från Götet och hälsar på. Det längtar jag och familjen efter!

8 kommentarer:

CharmKatti sa...

Ja det var en bra infokväll på skolan.
Och visst är det jobbigt när man känner att man inte hinner med sin familj. Maken kan nog överlev, men barnen, att inte få träffa dom och att dom inte får träffa en själ, det är jobbigt.

Btw, kan man få hjälp med the eyebrows nån dag, dom är i desperat behov av en form att följa...

Katinka sa...

Vad roligt att ditt och Kattis barn ska gå i samma klass! Jättekul ju!

Tråkigare att inte hinna träffa mannen någonting. Livet är ju liksom bara stress ju...

Åsa! sa...

Visst är det skönt att bo på en ort där "alla känner alla". Jag vet att endel får panik utav det, men jag tycker det är en trygghet för baren, och för oss föräldrar!

Nipe sa...

Alltså, nu snurrar ni till det för mig! Vem utav er bor inte där jag tror? Jag har fattat som att Katti bor i Stockholms skärgård och att du bor utanför Göteborg...

Miafia sa...

Katti, självklart kan vi ta en plockarkväll. Men jag tycker ju att du är fin som du är :-)

Katinka, det är himla kul att våra barn ska gå ihop.
Ja det är mycket stress nu men det blir säkert bättre. Får jag hoppas.

Åsa, det är så underbart att bo så här. Eftersom jag är uppväxt på ungefär samma sätt känns det så naturligt.

Nipe, jag vet inte vad som hände riktigt. Försöker inte vara hemlig men ser nu att jag nog är lite otydlig trots att jag skriver att jag är UPPVÄXT (och inte bor) i Göteborg...skriver ju oxå att jag är skärgårdsbo, men det kan ju tolkas precis som du gör. Det är så att vi bor på precis samma Ö jag och Katti.
Förlåt för min otydlighet :-)

Nipe sa...

Aha! Jag får alltså tänka över dig på andra sidan Sverige!

Tant Janet sa...

Hej, vad mysigt med en sån liten skola. Det kommer säkert att gå jättebra.
Visst är det mysigt när barnen frågar sådär, det brukar Oscar också göra... kram

Popprinsessan sa...

Mysigt med sådan kärlek från barnen!

Hoppas att det blir en bra skola, det låter ju verkligen positivt! Det är några år kvar här innan vi måste göra sådana val. Skönt... Hoppas att ni haft en härlig helg!