8 februari 2009

Utmaningar i mängder

Tjaba, tjena, hallå här e jag!

Och jag ser att jag fått en hel massa trevliga utmaningar att få till. Det var dock längesen, men vill så gärna anta dessa då ni varit så goa och bjudit in mig. Dags att skrida till verket alltså, typ alldeles strax...jag ska bara först!

Jag vill ta tillfället i akt och tala om för er mina bloggisar och för dig mamma som är missnöjd (missnöjd med förståelse alltså) över varför jag är så dålig på att uppdatera bloggen. Jag får helt enkelt inte ihop allt även fast jag vill. Jag har inte ork, kraft och energi att sätta mig vid datorn på kvällarna. Jag kan inte heller eftersom jag vill få lite tid att umgås med barnen och sambon.

Jag kommer hem sent från jobbet, det är middag, läxor och annat som måste fixas och sen är det sovdax. Så mitt liv just nu är mest jobba, äta och sova.
Träningen blir inte av heller för jag går runt med förkylning typ hela tiden...Men det ska bli fason på det också. Så småningom, när tillfälle erbjuds tar jag den!

Nåväl den första utmaningen fick jag av Popprinsessan och så här lyder den kort och gott:



Sjätte bilden i sjätte mappen ska det vara.

I mitt fotoalbum hittar jag denna mapp som heter blommor-08 och denna bild nummer 6:

Micke flyttade ett par syrenbuskar i år och efter ett par veckor dök denna fina tulpan upp. Den stod där ensam och vacker.



Nästa utmaning fick jag av Mialena.
Man ska bete sig som följer:
1. Länka till den som har utmanat dig
2. Berätta sju sanningar om dig själv
3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen

Here we go:
1. Jag är morgontrött och snoooozar på tok för mycket.

2. Är visst också kvällstrött och somnar allt för ofta i soffan till familjens besvikelse.

3. Spanar alltid in folks ögonbryn, ja det är en yrkesskada (utövades dock bara i 6 månader)

4. Kan bli skogstokig på mina barns gnäll och tjafs och får mången gång räkna till 10 och ta djupa, lugna andetag.

5. Är barnsligt förtjust i filmer som speglar 1800-tal. Älskar romantiken och kläderna.

6. Gråter i stort sett alltid till filmer.

7. Är periodare, när det gäller böcker. Ibland läser jag inget men när jag väl är inne i ett stim så avverkar jag flera på raken.


Nästa härliga utmaning fick jag av Nipe och så här lyder den:

* lista tre saker med din kropp du är särskilt nöjd med
* länka den du fick utmaningen av
* och skicka vidare till tre personer du tycker borde vara extra nöjda med sig själva.

En svår men bra utmaning. Det är inte ofta man tänker nöjda saker över sig själv...

1. Ögonen
2. Håret, gillar mitt krull ;)
3. Fötterna, för att det är små och gulliga.

Jag kommer inte att skicka vidare någon av utmaningarna på grund av att jag är så sent ute. Tror dessutom att de redan gått runt till de flesta!

Nu är det dags för uppdatering, jag har en känsla av att det är mycket att läsa ikapp.
Jag ska göra mitt bästa men det ska väl inte vara alltför svårt då jag är grymt nyfiken av mig!

6 kommentarer:

CharmKatti sa...

Men fy, nu måste jag börja tänka på ögonbrynen oxå när vi ses:-) Jag är skitdålig på att hålla efter dom. Hjälp!!
Och ang panik på gnälliga barn, herregu, det har vi väl alla. Speciellt när man ska se och höra nåt från melodifestivalen:-)

Berne sa...

Hej Marie
Tack för du kikade tillbaka.
Det är mycket utmaningar. Jag kan ju försöka utmana dig på Göteborgsvarvet. Första gången jag sprang kom jag precis under 2 timmar (1 timme 59 minuter och 52 sekunder). Det var 1990 och jag var nästan 36 år gammal. Jag var fruktansvärt nöjd med mig själv. Inga smärtor och faktiskt lite ork kvar. Utmaningen ligger i att "springa med huvudet", klara varvet och tycka att det var så roligt att du anmäler dig snabbt igen. Så var det för mig.
kramar dig o ha en bra söndagskväll /Berne

Miafia sa...

Katti, du har så himla fina ögonbryn. Märks då inte att du är dålig på att hålla efter!
Barn måste vara experter på att hitta de mest ultimata tillfällen att gnälla...*s*

Berne, jag antar utmaningen och ska defintivt ta till mig dina kloka råd. Jag är ju 36 år och räknar med att komma runt...men med oviss tid ;-)
Kram och ha en fin kväll du med!

Katinka sa...

Oj, vad många utmaningar du hade att ta igen. Kul var det att läsa. Och visst förstår man att det inte alltid hinns med blogg så ofta. Vi finns ju här och väntar på dig ändå ju!

Åsa! sa...

Jag som slarvar med mina ögonbryn... Ja, ja plockar dom, men det kunde allt vara lite flitigare och lite noggrannare...

Miafia sa...

Katinka, tack du är så go. Stor kram!

Åsa, man kan inte vara bra och hålla i allt runt omkring...det finns inte tid. Viskar ut att jag oxå kan slarva ibland *s*