7 december 2008

Advent och fortsatt flooroperation

Sova länge, äta frulle med familj, tända ljus. Mysigt!
Full fart, städa tvättstuga (gick knappt att komma in). Skönt att ha ett "slängainalltskräp" rum. Ett tag i varje fall. Sen blir jag galen och tvingas göra ett ryck.
En galen Marie är en effektiv Marie.
Idag fick jag ett ryck. Nu kommer vi alla in i tvättstugan igen. Nu kanske vi tom kan öppna dörren och använda den ingången eftersom den "rätta" ingången håller på att få ett golvmakeover.

Vi var runt igår och letade golv. Micke fick som han ville, det blev inte naturskiffer, det blev vanligt klinker i svart, lite oregelbunden och något "glittrig" i storlek 30x60. Jag är också nöjd! Vi är alla nöjda med valet och ser nu fram emot det färdiga resultatet. Det är Mickes första äventyr vad gäller att lägga golv. Han är superduktig och superdriftig. Han är noggrann, så jag är mer än 100 på att det kommer att bli fantastiskt snyggt!

Snart ska Matteus på kalas och samtidigt ska vi på glöggmingel hos The teacher Anna. Det ska bli kanontrevligt, de fixar så mysigt och bjuder på en hel massa godsaker.

Önskar er alla en fin 2:a advent!

4 kommentarer:

Tant Janet sa...

Skönt att kunna komma in i tvättstugan igen! Kram

Popprinsessan sa...

Tycker också att det är en väldigt skön känsla att slänga saker! Ibland undrar jag varför jag sparat vissa saker från början...

Härligt med ett nytt golv! Blir det klart till julafton?

CharmKatti sa...

Mer än trevligt var det på minglet idag!
Och bra med golvet, ni hade lite mer tur med priset än vi dock...

Miafia sa...

Jeanette, det är himla skönt att kunna komma in där. Men nu har det gått ett par timmar och den börjar fyllas på igen... The never ending story ;-)
Kram

Popprinsessan visst är det befriande att bli av med "skräp" men att det ska vara så svårt att slänga vissa saker.
Golvet måste bli klart innan kaminen kommer och det bör bli innan julafton.

Katti, visst var det himlans trevligt. Ännu trevligare eller snarare mysigare var att få klämma på goa Fanny med telefon ;)
Tur ang. säger du, jag kallar det för skicklighet *s*
Men vi har visst ganska sammalika dyra smak har jag märkt. Bara det att vår budget inte tillåter mig att få det jag vill ha....på både gott och ont :(