11 december 2008

Allmän oreda fast ändå inte

Vi trampar på fix och primer i hallen, det är osnyggt men torrt och gåbart, vilket är positivt.
Kamin blir 10 000:- dyrare än vi tänkt, men det kommer att bli jäkligt snyggt med megaHÖG mysfaktor.
Tvätthögen ligger utspridd på matsalsbord och soffa, men är färdigvikt, jomenvisst!
En del av de färdigvikta kläderna ska packas ner i väskor för avfärd till Göteborg imorgon och resten ska in i skåp. Snart!
Diskmaskin bör plockas ur vilket medför att den snabbt kan fyllas då diskhon är lite mer än fylld. Diskhon blir glänsande ren och fin. Snart!
Ett barn är besvärligt och gnälligt, ingenting är bra. Men väl snart då det är dags för nattning. Måste ju bara se på halvåttahos mig först...
Jag är trött som en uv efter veckan som gått men ändå väldigt glad och nöjd.
Jag har ångest för att träning, framförallt jogging inte har funkat de senast veckorna/månaderna, men det ska bli bättring vilket jag vet så därför minskar ångesten något.
Gör min sista dag på "gamla" jobbet imorgon, vilket avslutas med julbord. Ser fram emot en "sista kväll med gänget".

Marie bör inte sitta och blogga, men blundar ett slag för liiiiiten paus.
Men bara denna lilla för nu är det fullfart framåt eftersom jag behöver sova tidigt. Jag åker med en granne till jobbet redan kl. 6:10 i morgon bitti. Hua det är tidigt det!

Vet inte om jag hinner blogga något från Göteborg i helgen så därför passar jag på att önska er en trevlig helg och en mysig tredje advent!
Kramen

7 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Spännande med hallen! Trist med budgeten… och ett gnälligt barn. Men lite sömn kan ju göra susen! Hoppas att du också får lite god nattsömn så att du kan göra en snygg sorti imorgon på jobbet/julfesten! Jag ska också upp tidigt imorgon, och så måste jag få upp en trött dotter som ska lussa och en, förmodligen, bakis make.. Det slipper du iaf :-D

Hoppas att du får det trevligt i Gbg i helgen!

Anonym sa...

Ouch, 10,000kr dyrare... men mysigt blir det mer an sakert! Ha det fint pa din sista arbetsdag och julfesten, kan det bli en battre avslutning an sa!
Jag onskar jag hade mojlighet att tillbringa en helg i Gbg med er. Tar mitt privatplan over helgen, I wish... ;)
Vi hors pa skype till helgen,
Kram Ann

Ett skönare liv sa...

hehe tack!
lycka till med dina julklapps köp!
å ha en mysig helg..
kram nadja

Åsa! sa...

Önskar dig en trevlig helg i Göteborg!

Unknown sa...

Bra med losningar pa angesten! :) Hoppas du kom upp i tid imorse, och ha en skon helg!

Tant Janet sa...

Visst är det trist när budgeten spricker, den har ju liksom en tendens att göra det.
Hoppas du hade en bra sista dag på jobbet!

CharmKatti sa...

Jag antar att ni inte alls kommer ha det bra i Gbg, inte alls nåt trevligt att få bli ompysslad av mormor och morfar:-)

Ha det underbart!