4 december 2008

Och lyckades gjorde jag

men golvet var slut.
Nähä, det är inte alltid man har flyt med saker och ting och inte ens jag kunde påverka saken med min otroligt fina kvinnliga list. Det är en sak som är säker! ;-)
Hänger inte läpp för det utan tar nya friska letartag i helgen. Jag hoppas så att det där vackra golvet finns någon annanstans till sammalikabra pris. Den som lever får se...

Annars rullar det på med att instruera min ersättare, Susanne, på jobbet. Hennes första vecka är snart gjord och det känns himla bra. Det är jobbigt att vara lärare, det är jobbigt att hålla koll på allt som ska läras ut och allt snurrar runt i huvudet just nu. Jag vill ju att övergången blir perfekt. Jag ska dock komma ihåg att det är minst lika snurrigt för henne om inte värre.
Det har gått upp ett ljus för mig. Nu förstår jag verkligen vad jag gör på min arbetsplats och hur mycket jag faktiskt har ansvar för och hur mycket jag har koll på i huvudet. Jag har gjort ett bra jobb men nu är det dax för henne att göra ett ännu bättre jobb. Det här kommer att bli suveränt!

I morgon ska jag lämna henne ensam för att göra en heldag på mitt nya jobb. Då blir det ombytta roller kan man säga. Då ska jag få sitta och lära mig nytt. Jag är förväntansfull, det här kommer att bli suveränt!

Dagen D är ännu inte bestämd. Jag vet inte exakt när det fullständiga bytet sker, men det är inte så långt kvar, det känner jag.

I detta nu hör jag hur hallgolvet håller på att knackas sönder. Undrar om golvvärmeslingan får sitta kvar eller om den åker med i ett nafs...får nog lov att gå ner och kika.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till pa ditt nya jobb imorgon, ar saker pa att allt kommer ga lysande eftersom du e grymt DUKTIG. Skont att det gar bra med den nya tjejen oxa.
Det var valdigt vad ni rojer dar hemma, dock synd att golvet ar slut. Aha, vet precis vart kaminen ska placeras. Minnet borjar sakta komma tillbaka, har for mig att Micke pekade ut det nar ni just flyttat in. Da vart det bara en drom men det verkar ju snart bli verklighet...

Miafia sa...

EN dröm blir verklighet, du vet det är klokt att sprida på härligheterna! Och så är det tydligen bäst för plånboken oxå...*s*
Tack för fina ord och pepptalk!

Mmm snart dax för ett återbesök här va? Men först får ni ju njuta av julen med mamsen och papsen. Önskar så att vi oxå kunde vara där, men vi är det i tankarna!
Pussar och kramar i mängder

Popprinsessan sa...

Hoppas att det går bra imorgon på ditt nya jobb! Spännande! Jag avundas dig lite faktiskt..
Om du tar en slurk av Brolio imorgonkväll så sover du säkert gott sedan med en massa saker snurrandes i huvudet :-)

Åsa! sa...

Lycka till på nya jobbet! Spännande och lite pirrigt antar jag...

Tant Janet sa...

Hoppas att det gått bra på jobbet. Vad spännande. Det kommer att gå galant! Du verkar så organiserad och strukturerad!

Hoppas även att det blir bra med golvet.

Ha en bra helg!

Miafia sa...

Tack tjejer och ha en härlig helg!