16 december 2008

Denna saliga blandning

av saker som händer
av saker som hänt
av saker som ska göras

tänker jag försöka berätta om lite här och nu.

Sista dagen med gänget, julbordet, var mycket trevligt. Det var en bra avslutning på sista arbetsdagen då vi fick mötas lite utanför jobbet och tjöta och skratta tillsammans.
Turen ner till Götet gick strålande och kunde väl inte göra något annat eftersom sambon körde så fint. Jag och ungarna sov mest hela tiden. Jag behövde nog sova efter den starka julmaten som serverades! :-)
Ner kom vi strax före kl. 03:00.

Lördagen gick i ett lugnt och mysigt tempo. Härligt och underbart att få umgås med mamma och pappa. Barnen är så lyckliga när de får mormors och morfars fullständiga uppmärksamhet!
Vi gick på julmarknad på Liseberg med alla andra goa människor. Ungarna åkte några attraktioner, vi åt på restaurang och värmde oss med Irish Coffee= GÖTT.
Vi avslutade kvällen med färska goa räkor, vin och sång. Haha stryk sång för vi "avslutade" faktiskt och ännu bättre med att snacka med syrran och Fred på Skype med webkamera. Det är en underbar uppfinning.
Kul att kunna se varandra fast man är i olika världsdelar!

Söndagen kom snabbt, alldeles för snabbt och vi åkte hemåt vid 16-tiden och landade först på ön kl. 22:15. Men så fick det bli eftersom vi ville få ut så mycket tid tillsammans som vi bara kunde!

Tack mamma och pappa
mormor och morfar
svärmor och svärfar
för att NI ÄR BÄST!

Idag är det tisdag och jag kan på inget sätt förstå hur tiden gått så fort. I måndags var jag ju på mitt nya arbetställe, idag var jag tillbaka på mitt gamla jobb (jo det var uppgjort från början) och gick igenom lönekörning med Susanne. Idag lämnade jag också in bilen på service och det blev 4000:- dyrare än tänkt. Nu är det andra saken som blir dyrare än tänkt och det är bara att acceptera även fast det är lite surt så här i juletider.

Imorgon är det nya jobbet igen som gäller och nu ska jag vara där varje dag hädanefter är det planerat. Nu är det full fokus på att lära mig deras rutiner.
Annars är det julpartaj som gäller i morgon och vi vet inte vad som väntas skall förutom att Jultomten kommer med klapp vid mingel på kontoret. Sen är det hemlig aktivitet!
Spännande :-)

Jo just det, idag kom både kamin och skorsten hem för leverans vilket medför ytterligare stök och kaos i hemmet. Men så får jag ta tag i städ sen när allt är klart.

Vad anbelangar julklappar och annat fix inför aftonen som kommer så är läget under hyfsad kontroll.

Have I nice evening!

3 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Låter som en härlig helg i Gbg och det låter kul med julfest på nya jobbet. Måste vara ganska skönt att byta jobb så här i dec, lite lagom lugnt va? På mitt jobb blir det iaf lite halvdött nu from fredag. Kalendern som annars fylls av möten är ganska tom framöver, vilket är riktigt skönt!

Åsa! sa...

Mycket som händer i dei värld just nu! Ha det så kul på julpartajet!

CharmKatti sa...

Du, där var det mycket som hände på en gång, i ditt liv menar jag. och du tycker att jag har fullt upp...
Men ditt nya jobb verkar vara ett härligt ställe. Tror du kommer att stormtrivas!