8 oktober 2008

Ankrumpa

Det är nästan pinsamt för mig att ens tala om Mariestatus så här nära inpå Hässelbyloppet, men jag gör det ändå dum och ärlig som jag är och tänker "neeeeej here I go again" och ni tänker säker något likvärdigt.
Är det något fel på henne, är hon bara en gnällig och negativ person och hur står det egentligen till med hennes tävlingsnerver?
Jo tack bra säger hon då, hon vill vara hel och frisk, hon vill springa med sina vänner, hennes nerver är det inget fel på. Men vad fattas då eller är det bara en släng av otur? Here goes the story:

Mitt halsonda börjar ge med sig. Tror jag chockade bacillerna med mitt röda hår ;-)
Det är en glad nyhet minsann!
But there is more shit to it! Jag viskar fram det, nu krånglar nämligen min rygg, jo det är sant!
Korsryggen gör ont och jag kan inte räta på mig helt. Någon sa att det ser ut som jag har en ankstjärt för rumpan putar så, hahaha kul va!

Jag har ju inte tränat på ett tag, på grund av det onda i halsen, så jag tror att det är därför som ryggen inte mår bra. Jag har helt enkelt suttit för mycket och säkert lite snett och oriktigt på jobbet och i bilen på väg till jobbet och i bilen på väg hem. Sitta, satt, suttit!

Nu är det flera flera dagar kvar till på söndagens tävling så det ska släppa men jag önskar desperat några snabba och akuta tips av er duktiga där ute!

11 kommentarer:

CharmKatti sa...

Ta en tur till en naprapat eller massör. Kan rekomendera ProRehab i arninge. Du kan snabbt få tid där, dom har akuttider så att säga.

Unknown sa...

Vi får helt enkelt börja med sträckbänk här hemma, darling! Nja - har inget bra svar förutom att du tar kontakt med företagshälsan.

Åsa! sa...

En bra naprapat är guld värd, min favorit är väl ingen ide att jag ger dig namnet på, om du inte ska ta en tur till Gotland???
När min ländrygg krånglar säger favorit naprapaten att jag svarvat med att stretcha ändan. Du vet, när man ligger på rygg och lägger ena benet över det andra (så det blir en triangel...) Och sedan knäpper händerna bakom triangellåret och drar försiktigt åt sig. Känner du till den???
sedan brukar jag stå vid diskbänken, ta tag med händerna runt kanten på bänken och "hänga" mig bakåt med raka ben så ryggen sträcks ut. Hänger kvar och stretchar ryggslutet genom att "dra ut" en sida i taget...
Oj så svårt att förklara, får lägga ut en fotodemo... :) Fatta du nåt, eller är det bara helknepigt????
Hoppas nu verkligen att du blir bättre!!!

Åsa! sa...

Än, nu har jag ju snurrat till det, man knäpper händerna INTE bakom triangellåret utan det andra låret-naturligtvis...
Sen heter det ju inte svarvat, utan SLARVAT...

Anonym sa...

NEJ, vilken osis du har. Be Micke massera... Han e inte bara Frisor, han e Massor oxa ;).
Jag haller verkligen tummarna pa att du blir bra i kroppen!
Kram kram

Anonym sa...

Tjena Sjukling! Tycker att detta börjar låta lite Beda, kan detta gått i arv. Kom igen nu bara att klämma i sig ett par Ipren och tänka positivt,Till loppet går det alldeles utmärkt att smörja in sig med lite självförtroende (Tigerbalsam). Du är ju bara motionär så ta det lungt. Pussar och många krya på från Götet. Beda hälsar också.

Unknown sa...

Ovanstående tips är bra allihop, ingen idé att jag upprepar dem :) Att ha ont innan lopp är ganska vanligt, kolla tex här: http://42195mgk.wordpress.com/2008/09/04/koma/ - passar in på mig också!

Miafia sa...

Katti, det har jag definitivt lagt på minndet det namnet.Jag ringer till företagshälsan först i morgon så får vi se vad de säger annars blir det Pro...

Micke, sträckbänk med massage låter som en idé. Börjar vi typ nu eller? ;)

Åsa, jag hänger med fullt ut och ska köra dessa övningar varje dag.

SyrrANN, tur jag har en mångfacetterad man som kan ställa upp i alla lägen. Tack för tummar de behövs.
Puss o kram

Woody, du är en positiv far du! Jag ska ta fram den sidan omgående och sen klämma i mig en värktablett eller två om jag fortfarande är dålig på söndag. Näää jag är väl inte lik min kära mor *s* Och va "BARA MOTIONÄR", vilket påhopp hahaha

Mialena, jag är alltså i Virrpannefasen som snart övergår i What-ever-fasen. Den längtar jag efter;-) Drabbas många "löpare" av samma fenomen menar du *s*

Tack ALLA goa vänner för fina tips och kommentarer! Kram kram

Miafia sa...

Åsa igen, så ändan har något med saken att göra alltså. Intressant att veta och du tack igen för att du förklarade bra övningar så utförligt!

Åsa! sa...

Marie: Det behöver ju inte vara så för dig, men när jag fick ländryggsproblem var felet att jag var alldeles för kort i musklerna i ändan och baksidan av låren... Hoppas du mår bättre idag?!

Miafia sa...

Åsa, klart det kan vara annorlunda för mig. Jag har gjort dina övningar och tänkt väldigt mycket på hur jag sitter och rör mig. Det verkar hjälpa och idag är jag bättre. Men jag märker att efter en dag sittandes på jobbet så är jag stel och sne. Ska försöka få tag i någon bra naprapat, sen när jag har lite mer i plånboken.