5 oktober 2008

Helgblandning

Grabbarna kom på tredje plats i fredagens cup och gick inte vidare. Synd då de spelade riktigt bra periodvis och skönt att man fick söndagen (ev. slutspel skulle ske då) fri till annat såsom städning av skafferi och kryddlåda och städning av nästan hela huset. Välbehövlig kan jag lova!

Lördagen började med att vi vaknade kl. 11:00, chockade och undrande hur vi kunde sova så läääääääääääänge. Men skönt var det!
Vi träffade ett par vänner mitt på dagen och tog en go höstpromenad till konstutställning på Redutten här på ön. Olika förskolor i kommunen ställde ut och en massa fina teckningar, bla Matteus hängde så fin på väggen.



Utsikt från Redutten

Sen var det dax att åka till Chrisse och Peter i Spånga på den efterlängtade vinprovningen.
Vi hade supertrevligt och denna gången konstaterar jag att riktigt dyrt är gott men inte alls prisvärt. Annars är det otroligt, med betoning på otroligt, svårt att urskilja speciella dofter och smaker, men det är väl något man lär sig efter ett tag.
Denna gången fick jag med mig vinboken "the bibel" hem och ska läsa på inför nästa omgång som vi ska ha hemma hos oss.
Jag har fortfarande ont i halsen och avstår all träning till jag känner mig bra.
Hoppas bara att det går över fort då nedräkning pågår!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya pa dig syrran. Halsa mörten Micke, sportkillen Marcus som kom pa tredje plats o konstnaren Matteus med den fina teckningen.
Jag o Fred har precis kommit hem fran en 1-timmes lang promenad i 22 graders varme, mycket skont.

Kram o puss

Åsa! sa...

Ibland har jag stått på cuper av olika slag och tyst önskat att barnen INTE ska gå vidare till slutspel. Jättetaskigt egentligen och jag har ALDRIG sagt det högt... (Bara viskat till andra föräldrar som önskat samma sak...)

Miafia sa...

Tack syster! Hälsar alla, speciellt mörten *s*
Vilket härligt sommarväder ni har...inte alls avis ;)
Pussar och kramar

Åsa, det där är självklart något som barnen aldrig får höra och det är ju heller inte av illvilja man önskar så. Man kan bli lite stressad av att stå på cup (även fast det är jättekul) i flera timmar när man vet att hemmet behöver en "makeover". Eller när vädret är som igår =skit och man bara önskar att få gosa ner sig i värmen hemma.