12 oktober 2008

Skolfröken och skolflickan på tur i Hässelby

För att förklara titeln så tyckte Micke att jag såg ut som en skolflicka i mina två tofsar som jag satt upp och mer finns väl egentligen inte att föklara då Fröken Anna faktiskt är en skolfröken:-)
Irrade mest runt imorse för att få ihop kläder efter väder och få på startlapp och så. I bilen på väg så körde vi ordentligt med pepptalk och då gick det verkligen upp för mig vart vi var på väg. Förutom att jag glömde klockan och att jag hade en väldigt liten blåsa (nervositet?) fick tom stanna en gång på väg och ut i buskarna för att lätta lite (läs: mycket), vilket är ovanligt för mig då jag är en baddare på att hålla mig, så kändes det helt okej. Väl framme så var det bara att följa strömmen av deltagare på väg och sen var det visst dags att gå på toa igen.
Att stå i Bajamaja kön var bara att glömma så det var till att hoppa ut i den lilla skogen. Jag och Anna var inte ensamma, det var en riktigt kul syn. Det satt kvinns bakom varenda liten bra plats och vi skrattade gott åt situationen.

Så gick startskottet, vädret var fullkomligt strålande och sprang gjorde vi. Anna drog på lite snabbare än mig och jag höll mitt tempo, lite snabbare än jag brukar.
Vid 3 km dök min blåsa upp på foten och det gjorde ont, men efter ett tag så förträngde jag det. Drack vätska vid 3,5 och gick då. Solen låg på lite väl mycket och nu ska man ju inte klaga på den, men jag föredrar lätt skugga, mulet. Nåväl jag kämpade på och stannade återigen och drack vid nästa kontroll. Då hade jag avklarat 6,5.
Runt 8 km kroknade jag lite och slog av på tempot, men vid 8,5 stod en härlig funktionär och hejade och skrek att det bara var 1,5 kvar då kände jag återigen lite glöd och kämparglädje.
Strax efter 9:an så gick det lite trögt igen men då fanns det lite djävlaranamma kvar i huvudet på mig och jag ökade och avslutade med en finfin spurt.

Tiden blev 1:04:13 och det låter kanske inte mycket för världen men för mig så var det oerhört bra. Jag slog nämligen mitt personliga rekord med mer än 7 minuter. Det ni!
Jag är så glad och nöjd över att ha genomfört denna tävling.

Med facit i hand så är det den tredje gången jag springer en mil.
Första gången var i maj då jag sprang 10,3 km på 1:12:02 med en kmtid på 7.
Andra var i juni i Göteborg med pappa och då sprang vi 11 km på 1:13:29. Kmtid 6:41
Nu bidde det alltså 1:04:13 med snitt på 6:25.
Det tar sig sa kärringen ;-)

Anna sprang i mål på 1:01:56 och slog sitt personliga med 4 minuter. Kanongrymt, jättebra gjort!

Vi är så bra!



11 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat. Dessutom blåsa på fot bild. Är nog den första i bloggvärlden.

Miafia sa...

Tack! Kanske på singelbloggar men inte på joggblogg ;-)

Anonym sa...

Gött joggat! Nu är det bara att fortsätta att krusa på i vinter och se fram mot ett fantastiskt Gbg-varv till våren. Pussar och kramar!

Anonym sa...

Bra tjejen!
Den där blåsan gör sig verkligen på bild, nåt slags best photo of the blåsa finns säkert.
Kram!

Åsa! sa...

Superduktigt! Nu måste du fått blodad tand så det heter duga!? Men den blåsan måste göra så ONT!!!

Unknown sa...

Bra jobbat, darling och Anna! Jag var där och hejade och det såg såååå bra ut! :)

Riktigt duktiga var ni. Härligt väder var det också så det skadade inte att vara åskådare en sådan här dag.

Unknown sa...

Ååh vad bra!!!!! Med den takten på PB-krossandet kommer du skutta fram som en hare på Tjejmilen :) Bra sprunget!
Trist med blåsan dock.

Miafia sa...

Katti, tack jag är så stolt över mig själv för ovanlighetens skulle ;) Hahaha bäst foto of the blåsa vore något det...

Åsa, tack och yes jag har fått mersmak :-) Den gör ont men det är lika bra att härdas och sen till våren blir det nya skor.

Micke darling, du var den absolut bästa publik som var på plats och jag blev jätteglad av dina hejarrop! Du e bäst :-)

Mialena, tack visst var det bra gjort!
Om jag har en hare framför mig så kanske jag lyckas springa och inte jogga ;-) Jag har inte anmält mig än men jag ska, me promise!

Miafia sa...

Woody, papsen tackar!
Om jag ska orka GBG-varvet så behöver jag mer än krusa men det ska jag grejja!
Kul att du oxå anmält dig!
Puss och kram

Unknown sa...

Springa, jogga, löpa... Definitionsfråga! Står man bara i rätt startgrupp finns det gott om harar. Tänk på gratiströjan man får innan 30 oktober :)

Miafia sa...

Mialena
Jag såg det, men det är alltid bra med en påminnelse!
Ska in och göra det nu så är det klart :-)