9 augusti 2009

Åh en sån dag

vilken underbar dag, det är det jag kallar att MÅ BRA!

Idag har vi (läs: jag och barnen) varit ute och cyklat. Micke jobbar ju vilket händer ibland eller ganska ofta och då får vi roa oss själva. Vi cyklade ner till Oxdjupet och satt och kikade på båtar och några plaskande folk medan vi fikade lite gott. Sen när vi kom hem så plockade vi. Jag tvingade Marcus att plocka ur diskmaskinen, ja någongång ska väl barnen börja hjälpa till. Gräsmattan blev klippt och det kära vänner är FÖRSTA gången jag gör detta. Fråga mig inte varför det har blivit så men teorin är väl att Micke helt enkelt har tagit på sig den rollen. Och det gör han väldigt bra, så varför inkräkta på den punkten?
I varje fall så körde jag runt den där saken med sladden lite i vägen ibland, men det gick förvånadsvärt bra efter ett tag. Det var riktigt kul och jag tror nog att jag kommer att göra om klipperiet. Det blev himla snyggt också! :-)

Vi körde sen en liten "slöing" och gick till krogen och åt mat. Den satt gott!

I denna skrivande stund så drog Marcus precis ner till bryggan för lite bad med kompisar. Matteus klagar över att han inte har något att göra så jag funderar på att sätta vattenspridaren för lite lek och vattning.
Det är minsann bäst att jag sköter om alla fina blommor som mamma fått att se levande ut igen, tack! Även alla goda örter behöver lite vatten efter all denna sol.
Dessutom är det ju synd och skam att sitta inne en fin dag som denna.

Kram

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jaha - inte ens gräsmattan ska man få ha ifred!

OK OK! ;)

När tar du över all bilservice? ;)

Puss

Åsa sa...

Va fint du gjort det!!
Ja denna helg har man inte kunnat klaga på, inte vädret iaf...
Dennis sa ikväll efter våran båttur att nu är sommaren slut...
INTE REDAN!! Måste få vara varmt några veckor till....

Kickan sa...

Hehe ja men du en "slöing" är väl aldrig fel !! Jag älskar att gå ut och äta och slippa stå och slava i köket. Fast jag gillar att stå vid spisen så är det dock väldans skönt att slippa det nån gång då och då ;)
Ha det gott !

Wojtan sa...

Hej

Jag tycker det är superskoj att klippa gräset och gör det gärna. Men som du säger, det lilla männen gör kanske de ska få fortsätta att göra :)

Kram