7 augusti 2009

Nytt kontor, samma rutiner och full fart framåt

Man kan väl lätt påstå att det fina vädret kom i måndags när jag började jobba. Man kan lätt påstå att det har varit ett fantastiskt väder hela denna jobbvecka. Nu vill jag bara hoppas att helgen blir fin så jag får chans att njuta lite.

Mina föräldrar har varit uppe hela denna veckan och gjort SÅ fint hemma, både inne och ute i trädgården. Sånt som bara tycks förfalla när man är två heltidsarbetande föräldrar, nu kanske jag överdrev lite smått men ändå. Barnen har njutit av sol och bad, sambon likaså. Och jag då, jo jag har slitit hårt. Första arbetsdagen kom jag till vårt nya, fantastiskt fina nya kontor. Så denna dag bestod mest i att packa upp och fixa iordning. Jag påstår och har också helt rätt när när jag säger att mitt rum består av flest pärmar på hela företaget. Övriga dagar har jag haft fullt sjå i att komma i kapp efter ledigheten och reggat och bokfört i mängder. Vi har kvartalsbokslut som oftast resulterar i tidspress och sånt. Men det har varit kul och tiden har gått sååå fort. Mitt rum som för övrigt ligger på våning 13, har en härlig utsikt över staden. Lokalerna är ljusa och fräscha och det kommer att bli kanon att jobba här.

Fredag eftermiddag får vi över två ursöta barn som vi ska barnvakta. De ska sova över för första gången vilket ska bli jättemysigt. I morgon om det är fint väder går vi och lånar deras pool för lite bad och plask. Jag ser väldigt mycket fram emot denna helg även om mamma och pappa åker hem. Micke jobbar dessutom vilket också är trist. Men jag ska njuta och fortsätta hålla trädgården i ordning så den inte säckar ihop och såklart även inomhus. Tänkte kanske även försöka att ta igen mig lite, bara lite! :-)

Ha det så underbart!
Kram

8 kommentarer:

Ingela la la sa...

Härligt när föräldrarna kommer och hjälper till. Det behövs ibland..

Ha så kul tillsammans med småtjejerna ;)

Kram

Popprinsessan sa...

Härligt att du är positiv till era nya lokaler, tycker annars mest att folk tycker att det är jobbigt att flytta. Iaf på mitt jobb. Mitt jobb som snart inte är mitt jobb längre :-)

Hoppas att du får en riktigt härlig helg och en mysig kväll med övernattningsgästerna. På tisdag är jag tillbaka på work, så då ses vi säkert på msn ;-)

Katinka sa...

Klart du måste ta igen dig en aning också. Det låter som om du har fullt upp verkligen. Och de nya jobblokalerna låter drömlika. Hoppas du kommer att trivas där.

Kram på dig!

Åsa! sa...

Hoppas du fått njuta lite av sommarvärmen nu i helgen?!

Popprinsessan sa...

Ser att du fixar lite med bloggen! Fräckt!

Ang den röda kräftan så hade J köpt två röda bara för att den ena hade galet stora klor och jag älskar röda kräftor. De smakade dock inte så mycket. Men idag har jag käkat andra goda kräftor hos mamma :-) Och räkor. Och krabba. Och kantareller. Mums!!

Rebecca sa...

Godmorgon fina du!
Vad mysigt med föräldrarna på besök, inte fel att de gjort fint där också.

Vad fint du gjort bloggen, duktig du är.

Ja det är kul med kamera, mitt allra största intresse och därför jag kände att det var värt att lägga en större summa på kameran. Den har använts väldigt flitigt sedan jag fick den. Men jobbet att placera in alla bilder i album tar ju sin tid. Men när man sitter med albumen och tittar tillbaks så är det värt det.

Ha en härlig söndag.

Massa kramar

Diana sa...

Vad härligt med en välmåendeblogg! Hit kommer jag igen! =) Kram kram

Ingela la la sa...

Vad fint du har fått här på bloggen! Skitsnyggt ju.

Kram