10 augusti 2009

Idag firar vi

Matteus 6-års dag!

Dessvärre missade jag vår frukosttradition då jag klev upp tidigt och de fortfarande sov så sött när jag åkte till jobbet. Jag får fira honom ordentligt i eftermiddag istället. Kanske är det bra att sprida lite på presenter och firande under dagen så inte det roliga tar slut med en gång.

När jag pratade med honom för en stund sen så var han så lycklig och glad över presenterna från mormor och morfar. Nu har han ett nytt StarWars skepp i lego och några Transformersgubbar.
Det är ibland ganska svårt med presenter tycker jag.
Eftersom han har en storebror så har han ju ärvt en herrans massa leksaker.

Vi har ännu inte köpt något faktiskt, men Micke ska iväg idag och ordna med den saken. Frågan är bara vad vi ska hitta på. Ett nytt X-box spel är alltid aktuellt eller varför inte Lars Kristerz skivan som han önskar sig. Det är hur sött som helst eftersom varken jag eller Micke är några dansbandsfantaster, snarare tvärtom. Men de är ju trallvänligt och lätta texter att sjunga med i. Det är nog därför han fastnat för musiken. Just nu är favoriten "Jag måste ringa Carina, får inte glömma det"
Sen varvar han upp med lite hårdrock a la Lillasyster.
Han är allätare precis som jag, vilken tur! :-)


Grattis min söta, goa, stora pojk!

14 kommentarer:

Ingela la la sa...

Men då måste du gratta killen från Ingela la la. Du kanske till och med kan sjunga den sången lite för han :)

Klart han ska få lite dansbandsmusik!

Ha en bra dag!
Kram Ingela

Katinka sa...

Grattis från mig med! Vad fort tiden måste gå när man har barn och ser dem växa upp så snabbt. Hoppas han får en underbar dag och ni också!

Wojtan sa...

GRATTIS till Matteus!

CharmKatti sa...

Stort grattis förstås!
När blir det kalas?? :-)

Louise sa...

Vad fin din blogg blivit!
..och himla söt son du har. Gratta från tant Louise i Gbg (som han visserligen inte vet vem det är men ändå..).

Japp, jag vet vilka hus du bor i då. Mats och jag sa att vi tyckte det bostadsområdet såg så gulligt & fint ut. Vi var i lanthandeln 2 ggr och tog take-away från restaurangen bredvid 1 gång också.

Kram

Åsa! sa...

Att fylla 6 år är en stor händelse i livet. Stort grattis från mig!

Åsa sa...

Börjar bli en stor pojk det med. Grattis från oss!!

Rebecca sa...

Stort GRATTIS från mig!
Hoppas han haft en bra dag, ja du med så klart!
Kramar

irin sa...

Hej vännen!
Hälsa grattis från oss oxå!
Jag hoppas att vi träffas snart igen!
Kram
irin

Popprinsessan sa...

Hoppas att det blev en bra födelsedag, hela dagen igår och att ni fick till någon present.

Ha ha så kul med dansbandsskivan!! Riktigt gulligt! Vad tycker storebror om den musiken? Jag är också allätare när det gäller musik och gillar en låt här och en där ;-) Gott och blandat liksom!

Nu är jag back in business igen förresten så vi hörs kanske på msn under dagen :-D

Diana sa...

GRATTIS GRATTIS!!

Kickan sa...

Hehe han e' för go han som gillar Larz Kristers!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Grattis med 6 Åringen ;D Hoppas han haft en strålande födelsedag!!

Kramar om honom lite extra från oss har i oslo

KAJSAHERSELF sa...

du får gratta från mig! :D <3