31 augusti 2009

Vad jag är bra!

Först och främst måste jag få säga några väl valda ord. Jäkla förbannade skit, blä, prutt och satan. Det var skönt!

Så här är det. Efter middagen satte jag mig här uppe vid datorn och skrev ett väldigt långt inlägg. Ett inlägg som tog lite tid att skriva. Precis när jag ska publicera så får datorn tuppjuck och lägger av. Förbannade BSOD, blue screen of death. Det har hänt förr tyvärr. Men förut använde jag blogger och då sparades utkasten med automatik. Nu använder jag Windows Live Writer vilket är kanon förutom det faktum att man själv måste se till att spara utkasten kontinuerligt. Det har jag lärt mig nu!

Det är bara ett surt sätt att lära sig det på. Men, men det är bara att andas och andas igen. Att spara efter varje mening är numera givet, eftersom datorn under denna tid redan fått BSOD 3 gånger.

Inte särskilt friskt alls. Men det problemet överlåter jag till min kära sambo att lösa.

Det jag i föregående icke publicerade inlägget ville tala om var att jag deltog i Tjejmilen igår. Det där med löpträning har gått lite si och så för mig. Det har liksom inte gått alls. Jag har inte joggat ett steg sen GBG-varvet. Jag kan komma på många anledningar till varför. Tror att det kallas för undanflykter.

Jag har lärt känna mig själv ganska bra nu de senaste åren eller snarare kommit till insikt i att jag är velig vad gäller mina mat- och träningsvanor.

Jag är en periodare, thats it!

Det vore fantastiskt trevligt att kunna vara konsekvent och jag jobbar på det. Men det känns också okej att jag har accepterat mig som jag är!

Till Tjejmilen då. Det var jättekul. Jag sprang hela vägen förutom när jag drack vatten och fick sicksacka lite mellan tjejerna. Jo, till och med jag som joggar som en snigel lyckades springa om några. Som sagt det tog tid, men jag kom runt och sluttiden blev 1:14 och några sekunder. Jag är jäkligt nöjd över mig själv. Måste passa på att säga att jag tycker att alla som ställer upp är grymma!

Jag var dessutom anmäld i en kvartett som Mialena ordnat. Dels för att det är en kul grej, men också för att vi kunde vinna en massa härliga priser, vilket vi inte gjorde. Men vi kommer igen.Vi hade planerat att ses en liten längre stund än förra gången på GBG-varvet, men det lyckades bli samma visa denna gång.

Jag skyller fullt och fast på den långa Bajamaja-kön.

090831 224

Men jag är glad att vi lyckades hitta varandra ändå, kortis som det blev. Och så fick jag även träffa en bekant till Mialena, Bibbi, som naturligtvis tillhörde kvartetten, trevligt!

Mialena fick en supertid på 55 minuter, grattis!

Idag har jag och Katti varit på vårt tredje Viktväktarmöte. Denna gång vägde vi oss bara för att sen fara vidare mot andra projekt. Vågen var inte lika snäll mot mig som jag hade trott och hoppats, men jag ska inte klaga eftersom den visade -0,2. Det går åt rätt håll. Jag har totalt lyckats tappa -1,6 sen start och är mycket nöjd över det.

Saken är den att vi äter så otroligt god och fräsch mat här hemma vilket känns superbra. Jag är mentalt peppad och laddad och tänker fortsätta i samma anda. Något som är underbart härligt är att jag har med mig familjen såklart, Katti, Popprinsessan och en annan mycket god vän, nämligen Chrisse. Vi pratar ofta och ger varandra goda råd, recepttips. Det är peptalk på hög nivå!

Ha en go kväll alla fina!

Kram

24 kommentarer:

Berne sa...

Hej Marie
F-n, va duktig du e. Ser att du håller stilen med springandet. Du har väl snart nått de mål du satte upp. Här har det inte sprungits sedan förra våren (innebär +15 kilo på ett år). Kan dock skylla på att jag ännu inte blivit av med mitt hjärtflimmer. Sköt om dig. skickar några västkustfamnar /Berne

Ingela la la sa...

Skitbra gjort!
Jag hoppas att jag oxå springer där nästa år :)

Bra gjort med VV oxå, du är ju på gång tjejen, kul!

Kram och grattis till den bra tiden.

Rebecca sa...

Du är grym, riktigt grym!
Jag sprang Lommaloppet på 7 km för en herrans massa år och glömde stretcha efteråt, kunde inte gå på 3 dagar. Nuförtiden hejar jag på andra och kör min joggingrunda för mig själv (så ingen ser liksom).

Lika duktig är du med VV. Jag lagar mycket mat från deras kokböcker och har än så länge gillat allt, det är väldigt god mat och man blir mätt.

Ha en fortsatt fin vecka.

Kramar rebecca

CharmKatti sa...

Du är superduktig!
Du är bäst helt enkelt!

Bara du lär dig hur man automat-sprar i live writer:-)

Unknown sa...

Woooo!!! Bra gjort!!! :) Springa om folk är askul, och vadå snigel - du sprang ju hela vägen! Tycker du var kanonduktig! Attans att vi inte vann nåt bara.
Och ett minus är ett minus! Woo igen! :)

Wojtan sa...

Du är så duktig.
Snart får nog jag också hoppa på denna bantning för det går åt fel håll för mig :)

Kram Wojtan

Åsa sa...

Jätteduktig e du!! Från inte srungit ett steg sen maj till att springa en hel mil i följd. Det e grejer det!!

Susjos sa...

GRATTIS till Tjejmilen! Jag var också där och sprang! Hur kul och hur jobbigt som helst! Vill alltid få en bättre tid,men det blev en sämre tid i år än förra året,men jag är så nöjd ändå!
Va vi är bra!!! Hurra!

Åsa! sa...

Jättegrattis från mig! Verkligen starkt gjort!

Speja sa...

Vad starkt av dig att delta i loppet trots att du inte hade tränat på ett tag - bra jobbat dessutom! Heja dig!

Tant Janet sa...

Jättebra jobbat!!!! Strålande insats tycker jag! Både med vikt och tjejmilen!!

Tusen tack för din omtanke - det värmer, stor kram och ha en bra dag!

Unknown sa...

Heja älskling!

Bra kämpat - även fast jag redan sagt det mellan 4 ögon.

Det där med din träning är nog för att du jobbat för mycket emellanåt - då blir man inte lika motiverad att ta sig ut. Även om det är den bästa medicinen så är det kanske för tungt emellanåt. Efter USA-trippen tar vi o köper allvädersdräkter så vi kan jogga hela hösten-vintern-våren - i ur o skur.

Puss.

M

Nipe sa...

Grattis till milen! Inte illa att ta sig runt utan träning, jag är impad!

Louise sa...

Du är ju superduktig som sprang på den tiden utan att ha tränat innan! Imponerad. Jag hatar verligen att springa så jag går eller cyklar hellre snabbt.

Kram (& ja du jag vet ALLT om dator/telefon och teknikstrul...jag lovar...)

Kickan sa...

Herregud va duktig du är som klarat av tjejmilen !! Jag hade trillat ner och dött efter 2 km kan jag lova !! Att springa är inte min grej riktigt då jag har problem med benhinnerna -så därför spinnar jag istället.
Tror att jag är lite som du där på det där med mat & träning - en periodare. Fast spinnat har jag faktist gjort nu i 1 års tid vilket jag är stolt över.
Ha det gött !

Anna sa...

Härligt med resultat!

Popprinsessan sa...

Fy bubblan vad duktig du är! Både med löpningen och vv!

Det känns dock inte så bra att du nämner mig i samband med vv.. med tanke på att jag just satt i mig ostbågar.... men.... det talar vi tyst om va? ;-)

Nej, efter en vecka i USA gör vågen inga snälla siffror och nu jävlar!!

KAJSA sa...

GRATTIIIS! sjukt galet duktig! om man ändå kunde vara så duktigt... haha! grattis igen! <3

Popprinsessan sa...

Jag har en höstutmaning till dig!

KAJSA sa...

Jag är väldigt sugen på det! men texten verkar så tuff att läsa sig igenom.

kram!

CharmKatti sa...

Här flödar verkligen inläggen;-)
Puss på dig!

irin sa...

Gud vad jag är stolt över dig!
Du är sååå duktig!
kramar i massor från en
superstressad irin

Rebecca sa...

Ville bara titta in för att önska en trevlig helg.
Kramar till dig

Unknown sa...

Hej hej,

Snubblade in på din blogg för första gången nu ikväll. Personlig och fin blogg!

Må så gott och god fortsättning
Mvh Camilla, En mammas dagbok