19 augusti 2009

Turboinlägg

Turbo, jo så blir det när man har många järn i elden, som man så fint kan säga.

Idag är jag ledig och ledig ska jag vara ända till på tisdag, eftersom barnen inte börjar skolan förrän på måndag. Det är så skönt och välbehövligt efter mina korta men BRA semesterveckor!

Jag pysslar idag med det mesta tycker jag, men gör det i min takt. Morgonen började ungefär vid kl 8:45 då jag klev upp till en go viktväktarfrukost innehållande en fullkornsbröd med ett ägg och kaviar. Jag har börjat med VV vilket är det enda som funkar på mig.
Varför tog det så lång tid för mig att fatta det då?
Sist jag var med och gick ner 10 kilo var för mer än 10 år sen...

Men nu äntligen är jag på gång igen och denna gång med Katti som VV-polare. Det är lättare att vara 2. Dessutom har jag fin pepp av Christel som också kan det där! Och på måndag börjar också en annan vän, så vips var vi MÅNGA :-)

Under frukosten satt jag och njöt av lite friidrott och sen har jag väl roterat lite mellan tv´n, plock, dator och lunchkok, som idag blir en grönsakssoppa. Det är inte bara gott utan även pointsfattigt, typ 0, men jag tänkte ta lite bröd och ost till så blir det mättande och bra.
Matteus får äta rester från igår, nämligen köttfärssås och spaghetti.

Vad eftermiddagen och kvällens aktiviteter blir, ja det får tiden utvisa, men mest troligt blir det mera plock här hemma, tv och lite läsning. Ibland är det skönt att bara få vara hemma!
Just det, vi väntar ju hem vår Marcus sent i kväll. Han har varit borta sen i söndags och nu ska det bli mysigt att få hem honom.

Kramar!

10 kommentarer:

Åsa! sa...

Jag tror på VV. Det som kanske är lite trist är att man ska stå och laga speciell mat till sig själv.
Tror det kommer att gå lysande för er!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Massa lycka till med VV, jag skulle varit lika duktig....


Tusen tusen tack för din pepp kommentar, det behövs just nu!!

KRAM

Unknown sa...

Massor av PEPP kommer här! Kram!

Rebecca sa...

Vad kul att ni är några stycken som följs åt, blir så mycket lättare när man kan peppa varandra. Ni kommer klara det galant!

Hoppas jobbstarten varit bra!

kramar

kajsa sa...

haha ja min mamma ... hon köpte ju endast byxorna för att irritera mig!

haha tack så mycket! ja dem är väldigt vackra, dessa pojkar...

vi får la hoppas på det! bara jag inte blir mobbad...
tack detsamma, du är med grym! <3
pussar
/kajsa

Kickan sa...

Ja jag har också gått ner med VV med mitt första barn , andra barnet blev det GI-mat.
Nu står jag i valet och kvalet vad jag ska välja....hm.....svårt!
Ha det gott !

Charmkatti sa...

Vilket snyggt tag cloud du har:-)

Popprinsessan sa...

"Kan det där" vet jag inte. Inte sjutton går jag ner något, inte den här veckan iaf.

Men du är duktig som planerar och fixar! Bra med soppa! Hoppas att det varit skönt att vara lite ledig med grabbarna.

Hoppas du får en skön fredag!

Junitjej sa...

Vilken snygg blogg du har!

Miafia sa...

Åsa, tack! Jag kör samma mat till hela familjen. Vi äter i stort sätt som vanligt, bara att jag måste ha lite mer koll. Väga och mäta och så :-)

Sessan, tack och det var så lite så med mitt lilla pepp!

Mialena, massor med pepp mottages tacksamt :)

Rebecka, jo det blir ju roligare om man är fler i samma situation.
Och visst ska vi grejja det, tack :)

Kajsa, din mamma kan hon haha.
Hoppas skolstarten kändes bra och mobbad det kommer du INTE bli!

Kickan, VV är det enda som funkar på mig men det vill ju till att man hittar SIN metod. Lycka till i ditt val!

Katti, yes visst har något fixat min blogg väldigt bra :-) Undrar om hon inte börjar på K och slutar på atti!
Tack sötis!

Pop, klart du kan och vissa veckor går ju bättre än andra. Men det är bara att kämpa sig envist fast!
Planering är tydligen A och O har jag hört *s*

Junitjej, tack det var väldigt kul att höra!

Kramar till er alla!!