22 augusti 2009

För mycket friidrottstittande?

Fick detta berättat för mig igår:

Matteus springer mot pappa Micke i all världens fart och frågar:
"Pappa, pappa rör sig mina kinder när jag springer?
Pappa Micke ser ut som ett frågetecken och svarar
"Öhhh nej hur tänker du nu?"

Pappa funderar sen stilla och tyst över frågan och kommer såklart på vad det handlar om.
Det är ju några som sprungit lopp under detta VM och något som säkerligen inte undgått er är att Bolt sprang sitt 200 meters lopp häromdagen (fantastisk prestation). Det har säkert inte heller undgått er att de brukar komma repriser, strax före målgång, på deltagarna i slow motion.
Detta har min söta, goa son lagt på minnet och när jag själv repriserar det framför mig så sladdrar både kinder och munnar något kopiöst.
Vackert, not!
Men det är nu något min lillplutt strävar efter... Här springs från kök till vardagsrum, med goda försök att slappna av i kinderna så att de fladdrar. Men det där med avslappning verkar vara svårt att lära ut, för han spänner ju sig som en fura och springer med jordens härligaste leende, samtidigt som han frågar "fladdrar mina kinder nu då"? Kinderna kan ju liksom inte bli mer spända då.

Men vi (läs: jag och pappa Micke) har goda förhoppningar om att han kommer att bli världens mest snabba och GLADA löpare i världen.

Jag behöver väl inte ens fundera över om mina kinder och mun kommer att fladdra på Tjejmilen som ska springas SNART. Det kommer de med all säkerhet att göra.
Men det får jag bjuda på!

16 kommentarer:

rebecca sa...

Haha vad sött!
De där små lägger märke till allt, de där fladdrande kinderna på löparna har jag med lagt märke till och undrat lite över hur jag själv ser ut när jag springer.
Tror ju faktiskt inte att jag vill veta om jag ska vara ärlig.
Hoppas ni får en trevlig kväll.

Kramar i massor

Popprinsessan sa...

Ha ha, det är ju för gulligt! Hoppas att han får se sig själv i slow motion på tv någon gång i framtiden :-)

Ingela la la sa...

Haha, gud så gulligt. Jag kan riktigt se den där gullungen lite röd om kinderna springandes och le :)

Ni får filma honom och titta i slow motion när han har övat ett tag.

Du kan ju gissa att jag undrade vem Michael var.. tills jag läste din nästa kommentar *skrattar*

Kram

Åsa! sa...

Härligt! Det är bara att hoppas han en dag får äran att bli filmad med fladdrande kinder:) Ha en go fortsättning på helgen!

Unknown sa...

Men vad gulligt! Sånt tänker ju inte en annan på, man har ju jämt göra med att flämta över siffrorna i rutan liksom...

Vi får sikta på att ingen filmar oss när vi springer, haha :)

Små och Stora barn sa...

Ha,ha, det var det roligaste. Man vet aldrig riktigt hur det små ser på saker och ting ibland....

Ha en go fortsatt söndag!

Speja sa...

Haha, vilka härliga ambitioner. Han måste nog vara ensam i världen om att eftersträva det;)

irin sa...

Åhhh så gulligt!
Jag önskar att jag hade ork nog så att mina kinder fick fladdra lite...
Ska försöka få till lite fladder innan året är slut ;)
Ha en underbar dag.
kram
irin

sofiabergdén . sa...

Haha, det är alltid roligt med slowmo-bilder ^^,

Kram

CharmKatti sa...

Underbar är han!
Tack för middagssällskap!

Berne sa...

wow, en sån grann blogg. Hoppas sommaren varit god mot dig med mycke sol, bad, go mat o go dryck.

kramar dig /Berne

Kickan sa...

*asgarvar* nämen guuud va go han är ! Barn har då för härliga tankar och funderingar ! Och nä jag funderar inte på om mina kinder hoppar när jag studsar upp och ner på spinningcyklen dock funderar jag över hur bred min rumpa ser ut för den som cyklar bakom !?
Ha det gott !

Louise sa...

Ha ha, ja det har jag också reflekterat över. Det ser lite lätt underligt ut ;-)
Hoppas därmed att din son inte lyckas få till det ;-)

När är tjejmilen? Du är så redig som springer lopp. Hur många ggr i veckan är du ute & springer?

Kram

Elin - ett hus till oss sa...

Hahaha, vilka otroligt söta funderingar! :)

Wojtan sa...

Ha ha vicken goding.

De är för söta de små med sina funderingar.

Massor av kramar till dig.

Kickan sa...

Tjenixen !
Jo skorna köpte jag i en skoaffär som heter "Deichmann" Dom har skitsnygga skor till ett lågt pris men bra kvalite.
Tjingeling !