22 maj 2008

Får jag skänka lite rumpa...

humpa bumpa!
I går em/kväll hade jag en dejt, en härlig dejt med min goa, söta, vackra vän som också har sådan tacksam jeanshäck! Jepp vi var alltså ute på jeansjakt och det är viktigt med smakråd när man ska slänga ut en hel massa pengar på sådana viktiga saker.
Nu är det förvisso så att hon, ta mig tusan, kan klämma i sig vad som helst och det sitter grymt, ascoolt och läckert, men det är ändå viktigt med smakråd, det förstår jag och ger jag henne så gärna och hon tillbaka till mig! Sådana är vi kvinnor, vänner :-)
Utifall att ni här kan ana en viss avundsjuka från min sida angående hennes najsa ass, så anar ni lite rätt. Missförstå mig rätt för jag om någon UNNAR HENNE det, men INTE när jag står i provrummet bredvid. Jag blir galen!
Hon står där graciöst och provar par efter par och ALLT sitter PERFA!
Speciellt jeansen som är lågt skurna med fickor lite längre ner, de där assnygga modellerna och eftersom de sitter på henne så är jag så dum så jag också måste prova samma typer, haha, att jag inte har lärt mig efter alla dessa gånger! Jo jag vet jag är go och min rumpa är go, bara av annan typ än hennes ;-)

Onsdag som det var igår så missade jag min träning, men att prova jeans är också en viss typ av träning, det kan ni skriva upp!
Av och på, klämma och trycka i sina ben och rumpa i för tajta jeans så man knappt kan andas, FÖR man SKA alltså prova "görtajta" för de töjer sig ganska mycket efter användning.
Pulsen ökar vid avstämmning i spegeln, av med jeansen för inte sjutton sitter de bra, halva häcken hänger liksom utanför och det veckar sig och fan och hans moster....fasen vad de är lågt skurna nu för tiden, what a surprice liksom!
In med nästa och samma visa igen och igen och igen.... Nu är man i varje fall ordentligt uppvärmd och på gränsen till sammanbrott. Ut och titta efter nya modeller och fråga lite snällt om det inte finns "normala" jeans som inte har fickor nere vid knäna typ.
Jooo det finns mängder, det är mer vanligt med sådana jeans än lågt sittande säger expediten och plockar ihop ett par styck till för att ge mig och min rumpa ytterligare en chans. Förhoppningen stiger, av och på, titta spegel, men nej, nej och åter nej!
WTF! Vad är det för fel, det måste väl för sjutton finnas en modell som passar min kropp, provar ett par som jag tidigare provat och känner mig för igen, hmmm det är faktiskt inte så pjåkiga och min "najsa ass" vän håller med.
I huvudet passerar alla jeansmodeller i jämförande repris och dessa, den sista utvägen, är faktiskt snygga på mig, om jag får säga det själv! De håller liksom in och tajtar till vilket
är förbaskat bra då humpa bumpat blir något mindre *s*

Köpet blev alltså ett faktum och trots många kronor fattigare så kände Marie sig NÖJD, GLAD & TACKSAM och det kära läsare (läs: mamma, pappa, syrran & Micke) är inte ett illa avslut på en svettig shoppingtur!

Puss och kram!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe! Hatar att prova jeans så jag förstår - men o andra sidan har ju ni tjejer klädprovandet som sport känns det som... Kul att du hittade ditt par som faktiskt var schyssta och ännu roligare för dig att jag "godkände" köpet va? ;)

Miafia sa...

"Som faktiskt var schyssta".....kom igen nu darling erkänn att det är mer än "faktiskt" *s*

Jag har sagt det tidigare, tur du är så snäll och duktig och jag niger härmed fint för att du "godkände" köpet.
P & K
/Marie (med tajt häck idag) ;-)

Unknown sa...

PoK!

MVH

K,GoT ;)

Miafia sa...

Fegis *s*