14 maj 2008

Sådana här dagar kan man nästa skratta åt.

Stress, stress och åter stress! Sen hem på grund av köer och handla mat. Slänga på pasta och värma tomatsoppa samtidigt som jag plockar ur en färdig diskmaskin för att sen fylla på direkt för att slippa se en knökfull hög i diskhon. Se till så att sonen fixar fotbollsutstyrsel FÖRE maten. Slänga fram dukning, skära upp bröd och sen försöka sitta ner i några lugna minuter för att ge matsmältningen en chans. Vara glad och lugn och trevlig mot barnen som i detta fall är mina två + en kompis. Stress, stress och åter stresss då jag inser att vi missar färjan för att hinna till träningen i tid...Ta några djupa andetag och acceptera att han blir 10 minuter sen. Packa in oss i bilen för att köra kompisen hem med minuter till godo tack och lov för nog fasen har han glömt sina benskydd, ja tjena "glömt"! Frågade om han hade skydden på sig och fick JA till svar, smarta mamma Marie tog då och kände efter och hade han skydden på sig, neeeeeej!!!
Då bubblade ilskan upp inom mig, varför i hela fridens namn ljuger han? Blir rent utsagt GALEN på sådant och vi har haft diskussion på diskussion om att INTE LJUGA utan säga som det är!
Vågar inte nämna vad jag sa/skrek åt honom men det var ORD och inte VISOR, det kan jag lova! Nu när jag tänker efter så kanske han far med osanning just för att jag blir arg på honom, vad vet jag, men någonstans måste jag ju få honom att fatta att det är FEL FEL FEL!
Ja jisses att vara förälder är inte alltid lätt!

När vi kom på färjan konstaterade jag att ilskan var som bortblåst och talade klart och tydligt om att jag inte var arg längre och så var vi "goda vänner" igen och satt och diggade till NRJ ;-)
Lillplutten var var han då? Jo han somnade och sov hela vägen till och från fotbollen, är det inte skönt att vara liten så säg! *s*
Väl hemma var det dax för mig att svida om till aerobicskläderna och åka över till Anna för att lämna av plutten och för att hämta upp henne.
Passet var som vanligt fast vi körde bara 1 timme.
Det fick räcka för man måste ju tänka på barnen!
Det blev lite sent för lilleman idag och det kommer garanterat att bli det för mig med, lite svårt att varva ner efter denna em/kväll. Men jag är helt övertygad om att jag kommer att sova både gott och hårt och vakna upp som en lugn avslappnad Marie ;-)

Sov gott!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe! Mmm - jag vet att det är tufft de dagar jag jobbar eftermiddag. Och som lök på laxen det där med Marcus... Han får ta och skärpa sig nu - been there done that... I morn fixar jag ALLT hemma så får du slappa! Puss!

Miafia sa...

Jag överlever dessa dagar, bara skönt att få skriva av sig lite ;-)
Tack du är go darling!
Puss

Anonym sa...

Tjena! Lämnar en liten rapp några timmar före Varvet, allt är ok skall ut och krusa runt i ett gött oldboys-tempo och ta emot publikens jubel, morsan är en av supp förstås. Har en bra webb till dej du kanske har kollat den redan,det är Maraton.se.Det går att anmäla sig till varvet from 1 juni om intresse finns,annars kan vi springa på baksidan på Halvan i Stocholm nästa år.
Puss å MVH Kram!