17 januari 2009

Födelsedag, Pasta Bolognese och vinspill

Eftersom min kära sambo började kl. 06:30 på fredagsmorgonen så fick jag ingen frukost på sängen, buhuhuuuu. Men helt ärligt så gjorde det inget att slippa. Dels för den tidiga timmen och för att jag sällan skulle vara hungrig så där "nästan mitt i natten".
Däremot vaknade jag av att det ringde, likt en väckarklocksignal, någonstans i mörkret.
Jag som sov som en stock flög upp av detta oväsen och började leta under kudde, under madrass, i sänglåda, under Mickes madrass....ring ring ring ring...tillslut tittar jag under sängen och vad hittar jag då. Jo en ny väckarklocka (vilket jag behöver då jag försovit mig ett par gånger för mycket) och under denna ett fint inslaget paket. Gullepluttarna till familj har allt slagit sina gulliga små huvuden ihop och kommit på denna geniala idé.
Micke var lite orolig över hur jag skulle reagera, hahah undrar egentligen vad han tycker om mitt morgonhumör? Jag blev helt klart överraskad, jag blev jätteglad och jag är lycklig över att ha fina, påhittiga pöjkar till familj!

Kvällen bestod av mumsig hämtmat, thai, och gott vin. Firade alltså lugnt och fint med familjen precis som jag ville.

Idag lördag har vi haft ett par vänner på besök. Eftersom jag jobbat så hårt denna veckan så är jag lite trött och med det kommer tydligen också brist på fantasi vad gäller mat.
Vanligtvis älskar jag att tänka till och fixa och trixa men inte denna gång, så det blev "bara" Bolognese med färsk pasta, god sallad och vitlöksbröd. Den var faktiskt jättegod om jag får säga det själv och jag tror också resten håller med.
Vi avslutade enkelt med glass, maräng, varma hallon och chokladsås spelandes Stockholmsspelet. Vi älskar att spela och detta är verkligen kanonkul, även för en "ickestockholmare".

Under denna "braiga" kväll fick jag också gänget att ligga på golvet och skura. Jag lyckades med bravuren att tappa ett vinglas, fullt dessutom, ut över bänk, golv och vägg.
Det var ingen som såg själva händelsen och alla undrade hur jag lyckades. Jag har ingen aning, men det är ganska oviktigt i sammanhanget, det är liksom bara sånt som händer ibland.
Även den bästa! ;-)

3 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Men stort grattis i efterskott!!! Låter som en härlig födelsedagsmiddag!!

Unknown sa...

Kul idé med nya klockan!
Men vad är det för fel på spag bol? Världens mest fantastiska maträtt egentligen, den har ju precis allt! :)
Om jag inte sagt grattis redan så gör jag det nu - grattis! :)

Miafia sa...

Tack för grattis!
Kramar