20 januari 2009

Turboblandning

denna tisdag., för det är tisdag idag va? Ja snacka att jag är förvirrad....har nog lite väl mycket i skallen.

Kom hem kl. 20:40 igår och kl. 19:40 från jobbet så denna veckan blir väl en repris på förra.
Det är fortfarande kul så det är inte synd om mig alls!

Barnen pratade mycket om händelsen i måndags i skolan och alla mår "bra" enligt sonen.
Mannen (läs: gubben med käpp) har förlorat jobbet och saken är under utredning.

Annars går det hyfsat med GI-dieten, har "fuskat" några gånger då jag inte haft tid att planera.
Men om jag äter kolhydrater med måtta, om jag äter rätt kolhydrater, så kommer det nog att funka ändå. Mycket hänger ju på träningen.
Längtar till jag kan komma igång med löpning och aerobics som jag gjorde förr, bara denna förbannat envisa förkylning ville försvinna.

7 kommentarer:

Åsa sa...

Det kommer inom sinom tid. Har hört från flera att förkylningen sitter mellan 6-8 veckor.... Ingen tröst kanske men börja inte träna för tidigt! Kram

Åsa! sa...

Kul att det går bra med GI-maten, och det nya jobbet, trots att du har långa arbetsdagar!

Katinka sa...

Fungerar GI tror du? Skulle behöva gå ner ett par kilo själv har jag insett och det kanske vore dags nu.

CharmKatti sa...

Det kommer marie, stressa inte över träningen, då blir det inte kul att hålla på. Jag försöker verkligen med Gi, och det går nog ganksa bra. Sjukt sugen på en macka, men nä! Det blir inget med det!

Miafia sa...

Åsa, jag väntar snällt på att det kommer då ;-)

Åsa från underbara Gotland, ja det funkar bra på lagomt vis och YES I love my work!

Katinka, GI funkar på mig i varje fall och på många andra har jag hört ;-) Men jag tror på dieter med måtta. Träning ihop med lagomt kaloriintag gör susen. Att det ska vara så svårt ibland!

Katti, jag stressar inte så himla mycket. Blir bara lite less! Men det går över och vips är det kul med träning.
Du är så himla duktig med GI, jag är verkligen imponerad över din bestämdhet. You rock!!!

Nipe sa...

Stressa inte med förkylningen, ta't lugnt och sov mkt!

Miafia sa...

Nipe...jag försöker att inte stressa. Tror det går rätt hyfsat, men det är bara lite trist att behöva vänta.
Längtar till helgen då ska jag sova uuuut :-)