10 januari 2009

Mina inlägg duggar inte ens

Jag som efter ledigheten tänkte börja med både det ena och det andra. Det uteblev. Uppenbart så.

Fick jobba hela 1 1/2 dag sen åkte jag på jordens förkylning (läs: influensaliknande sak).
Blev hemskickad av mina kollegor och har sedan dess när jag kom hem, torsdag kl 14:00, legat deckad i sängen. Först idag orkar jag resa mig och fixa lite hemma. Först idag känner jag att jag är tillbaka till "livet" igen.
Har dock inte så mycket krafter utan blir andfådd av minsta lilla. Jag blir andfådd bara jag tänker på att jag behöver ta mig till andra sidan, alltså Vaxholm för att handla. Kylskåpet gapar lite väl tomt.

Läste precis hos Katti att hon sparkat igång med GI-metoden. Den funkar, jag har provat och blir nu lite sugen igen på att testa. Men ska man träna så behövs kolhydrater...har förvisso inte tränat på fleraflerafleratusen veckor vad det känns som så jag kan väl helt enkelt köra GI ett tag för att vid träning utöka kolhydratsintaget. Det låter som en plan, yes!

Katti nu är det beach 2009 som gäller och inte vassen 2009 ;-)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Själv måste jag också komma igång ordentligt med min träning. Har blivit lite varann vecka stuk för mig hela hösten och det är ju inte till stor nytta!
Krya på dig.

Miafia sa...

Tackar för kryahälsningen, det värmer och verkar hjälpa:-)

Det gäller att kicka igång sig själv vilket vi ska göra, helst igår...SNART, eller hur!?

Varannan vecka är betydligt bättre än inget alls, så det så ;-)

Åsa! sa...

Men du, så pestigt att du blivit sjuk! Hoppas du snart kryar på dig!!!

CharmKatti sa...

Kul att man inspirerar!

och jag är ledsen att behöva säga det, men du såg verkligen sliten och trött ut igår. Men jag hoppas det gick bra med handlingen ändå.
Grytan blev kanongod btw:-)

Anonym sa...

Du skulle ivesterat in influensavaccin. Tihi det gjorde jag. Sjukt frisk man. Hmm nu vet jag att det är Pepe som bestämmer var skåpet skall stå dessutom. Försök inte lura mig gosse(Djungelboken)

Miafia sa...

Tack Åsa, idag känner jag mig mycket bättre!

Katti imorgon sparkar jag igång med rivstarten och väntar med spänning på resultat.
Jag såg ut precis som jag kände mig mao...men IDAG är det betydligt bättre :-)

Peter ja du kunde inte sagt det bättre. Du är en sjukt frisk man *s*. Det är bara att gratulera MR! ;)

Popprinsessan sa...

Det låter ju som om du haft värsta influensan! Ihh! Läste att man kan må urbra på morgonen och känna sig helt döende till lunch när den attackerar.

Jag har också kört gi i en vecka nu och det ska bli spännande att ställa sig på vågen imorgon.

Krya på dig och lycka till!

Nipe sa...

Åh, du är smart du, som lägger upp dina mål på bloggen! Lite sugen blir jag allt på en andra blogg om just tappa några kilo och komma i form till Lidingöloppet...

Tant Janet sa...

Hoppas du mår bättre snart!!! Jag klarar inte riktigt av GI - gillar pasta och sån´t....
Kram på dig!

Anonym sa...

Hoppas att du ar pa battringsvag syster. Tanker pa dig...
kram

Miafia sa...

Tack Popprinsessan, jooo det var ju precis så det kändes. Men nu är jag på benen och känner att det är härligt att orka, härligt att leva :-)
Håller tummarna för att vågen visar åt rätt håll!

Nipe jag tycker själv att det var ett mycket bra drag av mig. Vet "hela världen" att jag ska springa/träna eller utföra annat kul så måste jag ju oxå göra det *s*
Förresten så kan du väl lägga in dina mål på din nuvarande blogg, eller?

Tack Jeanette! Kroppen behöver ju kolhydrater för att orka men det är ett lätt sätt att gå ner om man känner för det. Alla metoder passar ju inte alla och det viktiga är ju att hitta sin grej.
Kram

Gulledig Ann! Jag är much better och har jobbat idag...ända till kl 18.40.
Tänker på er over there!
Kramar och pussar