21 januari 2009

OM att gå hem vanlig tid

Det kändes nästan helt fel idag! Tänk vilka vanemänniskor vi/jag är.
Nu vill jag inte alls påstå att det var fel, bara att det kändes som om jag inte jobbat speciellt mycket fastän jag gjort det, såklart!

Ja det blir visst väldigt mycket jobbprat nuförtiden på fröken Marie. Men OM man inte kan fylla bloggen med joggpass, kilometer, svett och tårar, får det bli annat om tiden äntligen finns närvarande.

Om OM inte fanns, hur skulle det se ut då?
Hur skulle jag vara, vad skulle jag göra? (ganska litet omkring det stora hela, men ändå)

Om inte OM fanns skulle jag vara en lugn, blanserad människa som älskade att laga mat, städa och umgås med familj och vänner och vara social, kärleksfull och glad hela tiden.

Om inte OM fanns skulle jag vara som en almanacka och inte missa en enda tid i planeringen vare sig det gäller skola, dagis och andra aktiviteter.

Om inte OM fanns skulle jag aldrig vara sjuk, sur, gnällig och trött.

Om inte OM fanns så skulle jag träna, var tajt och må som en prinsessa hela tiden, året om.

Om inte OM fanns skulle jag vara bloggdrottning.

Om inte OM fanns vore livet lättare att leva eller är jag OMständig nu?!

Jag har tänkt enhel del idag. Visst tänker jag mycket annars, men idag har jag haft tid att tänka MER.

Om OM inte fanns, så slapp jag tänka flummiga tankar...

9 kommentarer:

CharmKatti sa...

Om OM inte fanns skulle jag inte sitta här och bloggsurfa utan gå och lägga mig så jag kom upp i tid i morgon.

Rock on!
/Katti

Unknown sa...

Om inte OM fanns skulle vi alla vara trista robotar, modell Stepford wives!

Katinka sa...

Och OM du kom in en stund till mig så har du faktiskt ett pris att hämta! Du är ju så gullig!

Åsa! sa...

Ibland är det tur att det där ordet OM finns, ibland är det mest till besvär...
Det är mycket man skulle vilja göra och vara, lite blir av men mycket blir bara drömmar. Och drömma kan vara ganska skönt att få göra...

Miafia sa...

Katti, hur gick det med att komma upp i tid?

Mialena, visst vore det för trist om allt bara flöt på utan OM. Någon robot vill man ju def. inte vara. Skönt att få ventilera tankar ibland och få kloka infallsvinklar av kloka bloggare:-)

Katinka, OM jag ska komma in till dig nu! ;-)
Vad roligt att jag fått pris, man tackar!

Åsa, du har helt rätt att ha drömmar och få "jobba" lite mot sina mål är bara nyttigt!

Tant Janet sa...

Ja du om inte OM fanns........ vad skulle man göra då?
Försök att gå hem i tid i morgon igen, för då är det fredag!!

Miafia sa...

Jeanette, imorgon blir det hemgång så nära vanlig tid som möjligt! Skönt med helg är det :-)

CharmKatti sa...

Jag kom alldeles för bra i tid. Var på jobbet strax efter sju....

Popprinsessan sa...

Det skulle nog vara ganska trist om om inte fanns...