17 juni 2008

I pollen- och värme anda.

Oj här sitter jag nu trött och nysig som få och ska snart försöka äta något och duscha, men måste ju blogga klart så jag har det gjort för kvällen!

Jag hade ju hela dagen planerat ett milpass med min kära sambo och kompanjon, men så blev det inte denna tisdag!
Jag hade helt enkelt inte krafterna! Det gick bra de första 5 kilometerna men sen tog jag ganska slut, tung i andningen (tack för det gräspollen), sprayen hjälpte föga med andra ord och alldeles för varmt för min smak. Jag gillar att springa när det är mulet och till och med när det är lite regn. Det blir så mycket lättare att andas och orken "orkar" mer.
Micke försökte puscha mig ett antal gånger, men idag var jag svårpuschad, ja till och med grinig och icke pratglad för fem öre. Han vågade skratta åt mig ett par gånger och på slutet så fick han igen med några ordentliga vattensprut från min flaska, det var riktigt kul! :-)
Tur man har barnasinnet kvar *s*

Rundan slutade på 7,12 kilometer och mina resultat såg ut så här:
Tid- 47:03
Lägsta puls- 105
Medelpuls- 175
Maxpuls- 202
Slutpuls- 183
Kaloriförbrukning- 621
Fettförbränning- 28 g

Uträknat på jogg.se så hade jag en bättre kilometertid än i söndags, men bara marginelt.
Idag 6:36/km
Söndag 6:48/km

Imorgon kväll, fast mest troligt torsdag tidig morgon, åker jag och barnen till Göteborg.
Med tanke på att det är Sverigematch imorgon så är nog vägarna rätt biltomma, vilket vore perfa, men så vill man ju gärna titta på rys(s)aren också *jobbigt läge*. Men om Marcus får bestämma, vilket han säkert får, så åker vi inte imorgon. Hmmm kan man ana en något beslutsångestladdad Marie!?
Det jag i varje fall vet till 100% är att joggingskorna åker med, för jag ska ut med pappa och syrran vilket jag ser fram emot jättegöramycket!

Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

Åsa! sa...

Så är det i löparlivet, ibland är det lätta pass och ibland tungt som bly. Ibland vet man varför, ibland inte. Du ska se att det känns bättre på nästa pass!

Miafia sa...

Jo jag har börjat inse att så är fallet.Tack för pepp!