29 juni 2008

Ogräsbekämpning och fästingvaccin.

Halva dagen gick i rensa- och trimma ogräs tecken. Fick ihop 2 stycken överfulla skottkärror.
Kanske är det inte bäst för mig att hålla på med detta med tanke på min allergi, men jag kan ju inta bara sitta och titta på hur det växer så fult. Lite snörvel och röda, svullna ögon får jag därav ta!

Jag och barnen tog oss sen en promenad in till Vaxholm, då vi fick höra av en granne att Fästingbåten var där.


Här är vi nästan nere vid färjan. Utsikt över Kastellet!



Samma plats, annan vinkel, Vaxholms City.



Kö till fästingbåten. Ser oroväckande svart ut på himlen,
men det kom bara några få droppar.



På väg hem, mätta, glada och belåtna.
Marcus och Matteus har pigga ben.
Jag kommer på efterkälken lite, men bara liiite ;)



Långt där borta i horisonten befinner sig Matteus. Hemma ligger precis där runt kroken!


Snart stundas fotbollsfinalen, Viva Espana!


Inga kommentarer behövs till denna bild ;-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Måste lämna en kommentar till sista bilden. Vem är det? Aldrig sett snubben förrut.

Miafia sa...

Hmmm och du ska snart åka till Spanien...;-)

Unknown sa...

Peter... Det är Fernando Torres - han gjorde förresten det enda målet under finalen mot Tyskland ikväll (läs igår). Sen om varför Marie valde just den bilden kan jag inte svara på - men det ser misstänkt ut... ;)

jenku sa...

Jag antar att hon postat snubben för att exemplifiera att han behöver fästingvaccin som ligger i gräset hela tiden. Men struntsamma, mer intressant är att Sjöstadsfärjan är på varvet...alltid kul med lite shipspotting! Nu gäller det bara att ta reda på vilken båt som kör i Hammarbykanalen istället!

Åsa! sa...

Ibland önskade man att man var en gräsmatta, ja varför inte en fotbollsplan rent utav ;)

Miafia sa...

Micke om du läser Jenku´s svar så har du en "huvudet på spiken" förklaring *s*

Jenku jag har matnyttig information till dig. Ms Lotten har fått maskinhaveri och därför trafikeras rutten nu av ms Emelie och beräknas återgå till normalt den 2 juli.

Åsa till dig säger jag kort och koncist, visst önskar man! ;)

jenku sa...

Men åh!! Vem kör Emelies ordinarie tur då? :)

jenku sa...

Ah, forgettabout it! Jag vet. INGEN! Detta är ju en sjöfartsskandal!
"Trafiken inställd hela V26. Emelie har ersatt Lotten i Hammarbysjöstad. "

Marie, du borde bli tipsare åt Expressen!

Miafia sa...

Ja, jo jag kanske borde bli tipsare på heltid *s*