12 juni 2008

Den sparken satt där den skulle, tack! :-)

Gött gött i gött gött!
Drog ut strax efter kl. 20:30 på den vanliga 5,2:an och testade idag för första gången min nya pulsklocka. Just precis i detta nu håller jag på att försöka läsa mig till hur jag ska avläsa resultatet, hmm får se nu...
Tid
Puls- uppdelat i lägsta puls, medelpuls, maxpuls och slutpuls
Kaloriförbrukning
Fettförbränning

Mina resultat idag blev
Tid- 33:06
Lägsta puls- 107
Medelpuls- 176
Maxpuls- 205
Slutpuls- 158
Kaloriförbrukning- 452
Fettförbränning- 18 g

Inte för att detta säger mig speciellt mycket här och nu men jag får väl ta och googla runt lite för att lära mig mer om ämnet. Jag har förstått att jag måste lära mig min vilopuls och min maxpuls först och främst för att ställa in klockan korrekt om jag så småningom vill pulsträna. Och det vill jag definitivt!
Det är både kul och intressant med lite nya ting till träningen!

Rundan gick bra med tanke på att jag sprang själv, tycker inte om det men what to do! Kan ju inte hänga upp mig på sällskap jämt för då blir det ännu svårare att få till. Jag får helt enkelt
lära mig att finna njutning i att dunsa fram i min ensamhet! Det är minsann teknik att få till den där mentala biten ibland.

Ahhh nu känns det riktigt skönt i kropp och knopp!
God kväll och god natt mina goa läsare :-)

8 kommentarer:

Åsa! sa...

Hej Marie! Hitade din blogg genom MiaLena, alltid kul att läsa lite nya bloggar, tittar snart in igen!

Unknown sa...

Vassego, jag sparkar så gärna! :)
Jag har inte heller koll på pulsdatan, men jag reggar det ändå tills jag lyckats lära mig vad jag ska göra med den... Och hittar nånstans att kolla upp min maxpuls!

Unknown sa...

Jag är snart o sällskapar med dig i spåret igen. Jobb jobb jobb! Får nog skaffa mig en egen pulsklocka också...

Miafia sa...

Hej Åsa!
Varmt välkommen är du!
Visst är det kul att läsa bloggar, självklart tittar jag in hos dig:-)

Mialena tack jag kommer säkert att behöva många sparkar under vägens gång :-) Det ska onekligen bli intressant att följa sin puls utveckling, om det nu händer något...

Micke jag ser fram emot sällis efter helgen! Puss

Anonym sa...

Hej vännen! Du är såååå fantastiskt duktig med både bloggande och löpande...blir lika imponerade varje gång jag läser dign sida. Ett tips för att kolla din vilopuls är att gör det på morgonen när du ligger kvar i sängen dvs inte har gått upp ännu. Puss å kram Chrisse

Miafia sa...

Hej du snygga, goa, härliga vän Chrisse!
Tack för dina fina ord, det betyder oerhört mycket! :-)
Du är oxå jätteduktig som cyklar och styrketränar....shit vad snygga vi ska vara på beachen i Spanien ;-)
Ska imorgon bitti utföra mitt test på vilopulsen...
Puss och kram

Unknown sa...

Grymt bra syster!

Miafia sa...

Tack syster!