30 juni 2008

En 5,2:a helt by myself.

Hade bestämt med en granne att vi skulle springa tillsammans. Men eftersom hon fick förhinder så tog jag mig vackert ut själv. Kl. blev sisådär 20:30 när det begav sig. Jag kände mig pigg och fruktansvärt laddad! Skönt att komma ut och inandas frisk härlig luft och få lite lugn och meditativ tid för mig själv!

Idag testade jag fartlek, har ju gjort det förut under några pass, men så lite och därför inte värt att nämna. Körde hårt och tufft (för att vara mig) i backar och jäklar vad det sög i ben, häck och andning, precis som det ska med andra ord;-) Annars kändes mina steg och fotnedsättningar betydligt mycket bättre, kanske för att jag inte tänkte så mycket utan bara sprang...
Gjorde min bästa kilometertid igen och den blev samma lika som på 4 kilometersträckan, nämligen 6:04.

Övriga resultat
Tid- 31:31
Lägsta puls- 93
Medelpuls- 171
Maxpuls- 211
Slutpuls- 177
Kaloriförbrukning- 405
Fettförbränning- 15g

Jag är nu i ett positivt stim och känner att det tar sig, med glädje. Härliga tider stundas för Marie!

Något jag funderar mycket på är pulsen, blir liksom inte klok! Läser på jogg.se och de flesta (läs: alla) har mycket lägre snittpuls och maxpuls än mig. Betyder det att jag har urkass kondis eller vad? Kan någon därute kanske göra mig klokare så vore jag tacksam!

4 kommentarer:

Åsa! sa...

Oroa dig inte över pulsen. Den är så individuell! Jämför bara med dig själv, om du nu kännner att du vill ha koll på den?!
Rune Larsson (ultralöpare) skrev en artikel i Runners för ganska länge sedan just om puls. Han har nämligen en tämligen hög puls i jämförelse med sina konkurrenter.(minns inte hur hög) Får jag någon inspiration ska jag leta reda på artikeln åt dig!

Miafia sa...

Jag är delad ang. pulsen...å ena sidan så är det intressant att följa utvecklingen, å andra förvirrande.
Kommer inspiration til dig blir jag glad och gör den inte så är jag lika glad :-)

Lisbet sa...

Du är född med en lägre puls än andra. Ta inte det där så allvarligt för då blir du lätt frustrerad. Träna och må bra iställt.
PS. jag ären sådan där som jobbar med träning och dylikt..är till och med personlig tränare.

Miafia sa...

Hej Lisbet! Försöker def. träna och må bra men det är lite kul att följa pulsen för att se om något händer.
Du menar att jag har högre puls va?
Tack för ditt inlägg, ska kika in hos dig med:-)