4 juni 2008

Vårrusrapport.

Ja vad ska man säga, det var en härlig, festlig em/kväll med grymt mycket laddade kvinns!

Jag förvånas dock över hur svårt det ska vara att ha läst informationen som man fått hemskickat, jag förvånas dock hur svårt det ska vara att lyssna på funktionärerna som yttryckligen ber om att vara ärlig och ställa sig i rätt startgrupp. Hur tänker man om man ställer sig som "vanligt klädd" med ryggsäck i "springafort" startgruppen när man vet med sig att man kommer att gå hela vägen, är det någon som vet så snälla upplys mig?
Jag blir lätt upprörd på folk som bevisligen inte har det sunda förnuftet med sig, jag menar hur svårt kan det vara att hålla sig till höger om man vill gå eller springa lite saktare och låta de som är lite snabbare få fritt på vänster sida.

Jag är ingen turbo själv, jag joggar långsamt och välkomnar såklart alla goa, glada hurtiga kvinnor, för att bara ställa upp är en vinst i sig!

Så hur gick det då: jo jag hade ju tänkt att komma under 30 minuter men det gick inte, jag sprang in på 31:26. Jag får vara nöjd med den tiden då jag ändå har tagit mitt personliga "rekord" med 3 minuter.
Det var tungt att springa i sicksack, det var alldeles för varmt (jag föredrar lätt lite svalt och ingen sol) det var mycket pollen i luften så jag hade tungt att andas och blev således trött fort. Förvånande är att mina ben och min kropp kändes super, synd bara att resten inte var i symbios. Och nu så är klagosången slut ;-)

Den avslutande picknicken med det härliga gänget som vi var (10 stycken) kändes som ett ypperligt slut på kvällen, för det var verkligen superkul och jag kommer defintivt att ställa upp igen!

Nästa mål är nu att springa Midnattsloppet, vill passa på att skriva det här för jag behöver den pressen på mig, så funkar jag ;-)

Ha en underbar dag!
P & K

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Marie! Det var jätte-bra gjort. Det är jobbigt att springa när det är så många löpare men du kommer att komma på hur du fixar det. Det blir lite lättare när du springer midnatts för det är väl 1 mil,då sprids det ut lite mer. Träna på,så snörar vi på dojerna när syrran är här. Puss å Mlam Morsan hälsar också.

Miafia sa...

Tackar far och mor!
Jo jag får ju fortfarande betrakta mig som en nybörjare. Jag kämpar vidare!

Ser fram emot joggdejt med dig och syrran :-)
Välkommen hem förresten du får berätta allt ikväll!
Pussar och kramar
/Marie

Unknown sa...

Kanonbra som jag sa på tel i natt! Det där med att folk inte lyssnar o lär - tell me what´s new... Låter ungefär som en polis som står vid en avspärrning... ;)

Jag tycker du är superduperduktig och löpträningen har ju gett grymt resultat. De där problem du haft (benhinnor mm) tror jag bara är normalt när man inte hållt på aktivt med sådan träning - det försvinner nog.

Så kör hårt bara! Puss o kram från Coach Karlsson

P.S. Ska jag springa Midnattsloppet jag också? Inte bestämmt mig... D.S.

Miafia sa...

Tack coach darling ;-)
Klart du ska springa Midnattsloppet, halva ön är nu intresserad *s*
Nåväl ivarje fall vi som sprang igår.
Sov gott, puss och kram!

Unknown sa...

Lillasyster ar grymt imponerad, kanonbra gjort. Visst ar det en harlig kansla att fa komma i mal, oavsett tid.
Jo men visst, ser fram emot var lopardejt. Puh, far nog damma av mina loparskor igen.
Pappa gjorde ju ett bra kap pa sina nya Asics dojor han kopte har.
Vi ses snart, ha en skon kvall i Svedala.
Kram Ann

Unknown sa...

Ja eller hur, hur svårt kan det vara att följa instruktionerna! Grattis till rekordet iallafall, kanonbra!
/en jogg.se:are :)