27 juni 2008

En kortis.

Hjälp, det har verkligen gått en hel vecka sen jag sprang sist. Det är inte bra och jag känner lite smått panik över det, det FÅR inte SKE igen! Kontinuitet är nämligen A och O!
Men det är ingen idé att här och nu sitta och komma på bortförklaring till varför, det gör ju ingen människa gladare! Shit happens som man så fint kan uttrycka det ;-)

Det blev i varje fall en superkortis på 4 kilometer direkt efter jobbet. Jag kastade mig ut efter att ha handlat kvällens middag (förrätt med chevré, ruccola, pinjenötter och honung på en brödbit och till huvudrätt grillat med någon god sallad och sås, kanske möjligtvis en glass till efterrätt). Mums vad hungrig jag blir i detta nu!


Nåväl här kommer resultatet
Tid- 24:54
Lägsta puls- 108
Medelpuls- 177
Maxpuls- 204
Slutpuls- 203
Kaloriförbrukning- 331
Fettförbränning- 12g

Försökte springa på lite kraftfullare och gjorde min "snabbaste" snittkilometertid ( 6:04) för första gången. Det var svettigt och jobbigt och så här i efterhand kan jag tycka att jag är mer trött nu än jag var efter 11 kilometers passet. Är inte det konstigt? Fast kanske ändå inte för jag har väl bara kass kondition...
Jag har fortfarande låååången väg att gå. Får helt enkelt tänka att jag BARA hållt på med denna härliga aktivitet i snart 3 månader.
Med tanke på allt jag ska stoppa i mig snart så borde jag väl sprungit längre, men jag har försökt att äta förnuftigt under dagen så jag hoppas att jag klarar mig inom normen för vad som är bra för mig!

Ibland måste man helt enkelt få njuta av livets goda, eller hur?!
Och det mina kära vänner tänker jag göra nuuuuu :-)

Ha en underbar fredagkväll!

3 kommentarer:

Åsa! sa...

Det är klart att du ska njuta utav livets goda! Hör inte löpningen dit ännu, så kommer den snart att göra det! Önskar dig en trevlig helg!

Unknown sa...

Grattis till bra tiden! Jag tycker det är mycket jobbigare att springa fort än långt...
Glöm nu det där med att det gått en vecka sen sist, för nu har det ju bara gått en dag, eller hur :)

Miafia sa...

Åsa: Och njöt gjorde jag :-) Längtar till den känslan dyker upp ang. löpning..Trevlig helg på dig med!

Mialena: Tack, jo det är väl så att konditionen ställs på prov när man springer snabbare och den ska banne mig bli bättre! :)
Va, har det gått en vecka, vet inte alls vad du pratar om *s*