23 mars 2009

Att leka

bör man göra, det är kul, det är befriande! Att ha barnasinnet kvar är inte alls fel.

Jag och min kära sambo kör en lek från tid till annan, med lite lagom variation. Vi vill ju liksom inte tröttna på den.

Den har lite olika namn helt beroende på känsla och lust men oftast kallar vi den " Snabbis i dörren" men ibland får den namnet "Snabbt möte vid färjan".
Reglerna lyder som följer: Man måste vara två, en kvinna och en man, det går också fint att vara en mamma och en pappa. Den ena ska vara på ingång efter en arbetsdag och den andre ska iväg till sin arbetsplats. Detta är oerhört viktigt att följa, annars funkar inte leken.

Är reglerna uppfattade, ja då är det bara att börja leka! Hon öppnar ytterdörren, säger hej, börjar ta av sig jacka och skor. Han har jackan på, tar på sig skorna och i rörelsen in/ut genom dörren så får man vara otroligt smidig och snabb för att hinna med en kram och i bästa fall även en puss på mun. Och är man dessutom snabbare än blixten så hinner man till och med att säga några väl valda ord. Extrapoäng utdelas därmed!

Kör båda parterna bil, ja då är det självklart lämpligast att mötas vid färjan, men den ena måste köra av och den andre på. Har man tur så ser man vinken synligt men är det grått och disigt ute eller mörkt, som det nästan alltid är så är det enklast är att veva ner rutorna på respektive bil för att slänga ut hela armen i en vinkrörelse.

Ska ni inte testa?
Vi har i varje fall lika kul varenda gång! :-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

UNDERBART inlagg, er lek verkar mycket underhallande ;). Ni forsoker iaf gora det basta av situationen i detta stressade samhalle.
Kram

Anonym sa...

Känner verkligen igen det där... fast vi brukade leka den leken på motorvägen.. lite mer utmaning liksom;.)

Vi sågs knappt på ett halvår... ja, förutom när man lekte leken då;.)

Åsa! sa...

Känner igen den leken, fast det handlar mer om påväg till annat än jobb. Påväg till träningar och tävlingar, verkstaden och möten, idrottshallen... Fy, vi verkar vara påväg hela tiden, suck...
Ibland önskade jag att vi var en soffliggarfamilj, men sen tar jag mig samman och inser att jag skulle bli superirriterad om alla bara låg och jäsade och käkade chips på sin lediga tid:)

Jag sa...

Härligt! Klart man skall göra det bästa i dagens samhälle när man knappt hinner ses. Lek på =)
Kram
m

Miafia sa...

Ann, det kallas att förgylla vardagen:-)
Puss och kram

Mamma Melissa, friskt vågat hälften vunnet. Modigt värre att leka på motorvägen ;-)

Åsa, den leken kan vi med. Håller helt med där. Bättre vara aktiv, om än för mycket, än att jäsa!

Millahual, så är det och vi leker på för fullt *s*
Kram

Katinka sa...

Åhh, vilken lek! Den låter lite festlig, men lite sorglig också. Varför har man liksom aldrig tid utan jäktar runt i vardagen jämt och ständigt. Det är ju definitivt sorgligt.

CharmKatti sa...

Det är ju ett sätt, att göra en lek av det hela...
Och så var det jag som var boven igår, släpade ut dig på power walk när du kunde varit hemma och ätit middag med din karl....
Och dessutom fick du så ont iryggen att du var tvungen att vara hemma! Ja, jag sa ju, boven, det är jag!

Miafia sa...

Katinka, det är det som kallas livet ;-)

Ingen bov är du. Du är ju helt enkelt CharmKatti ;-)
Puss från en som känner sig som en gammal tant idag *s*

Anonym sa...

Underbart inlägg!!

Nu ska jag kika igenom andra inlägg för att se vad du är för en filur!

På återseende! Du hamnar på min blogglista nu! Ber inte ens om lov! ;)
Bästa dagen till dig!

Åsa sa...

Ja jag undrade hur det inlägget skulle sluta..kanske bara jag som undrade när det stod "snabbis i dörren"?????
Vill nog inte pröva den eller det gör jag väl iförsig redan....