5 mars 2009

Bokläsning

Igår började jag att läsa Sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Jag har tagit vara på varje ledig stund och idag är jag klar, med blandade känslor. Mestadels tomhet, vilket inte är en alldeles ovanlig känsla när en bok är slutläst.
Jag har slukat alla hennes böcker med hull och hår och väntar nu på nästa, för det måste väl bli en nästa? Annars blir jag mest troligt lite upprörd.

Boken var lättläst, välskriven, spännande och den berör!

Vad ska jag göra nu då?
Jo jag kastar mig på nästa bok, nämligen En plats i solen av Lisa Marklund, så ska nog den där lite dystra känslan försvinna:-)

Men först måste jag självklart "orda" in att jag hade högläsning för lillplutt i kväll igen.
Han njuter när jag läser och han älskar verkligen dessa gamla godingar som jag är uppväxt med,
vilket glädjer mig fantastiskt :-)

Igår blev det Tummeliten och idag Hans och Greta.
Undrar vad det blir i morgon?
Den som lever får se...

11 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Jag längtar också efter fortsättningen! Tycker att det är lika jobbigt varje gång när en bra bok tar slut... Just nu läser jag en bok av Bodil Mårtensson - "Jag vet att du är ensam" men den får ligga på sängbordet den här helgen för jag är själv hemma så då vågar jag inte läsa den... :-)

L:s nya favorit är "Jag vill inte sova" av Astrid Lindgren. Annars är det nästan Askungen VARJE kväll..

CharmKatti sa...

Jag har ännu inte lyckats läsa den boken, men den ligger på min önskelista!
Och läsa för barnen är mysigt. Vi har precis börjat med en kapitelbok, det är första gången. Hon gillar det skarpt! Det är Nils Karlsson Pyssling, och nästan inte en enda bild.

Åsa! sa...

Visst är sjöjungfrun bra! En plats i solen har jag inte läst, du får återkomma med en recension!
Ha en skööön helg!

Anonym sa...

Åhh, så avkopplande och skönt med bokläsning! Perfekt, och visst längtar man efter nästa när man läst något man vill läsa mer av.
Hoppas du får en trevlig helg!

Åsa sa...

Jag har oxå nästan precis läst den å blev så tagen av slutet... men jag visste att ´det kommer en fortsättning.. i höst.Som till popprinsessan sa så kanske man måste läsa om dem för att hänga med i allt. Själv läser jag Åke Edwardsson "nästan död man", lite läskiga är dem, undrar varför man alltid fastnar för sådana böcker???

Anonym sa...

Hej!!
Nu finns det inte många biljetter kvar till Mammablogg Galan!! Kul!

Det innebär även att röstningarna inför de olika Awarden kommer att dra igång! Så har du ännu inte kikat in på Mammablogg Galans hemsida, rek jag att Du gör det inom kort, och kollar så att din blogg presenteras under det namn som du själv önskar.

För så snart som röstningarna kommer igång har vi inga möjligheter att ändra på namnet.

Pga utrymmesbrist, kommer själva röstningen inte gå av stapeln inne på Mammablogg Galans hemsida, utan inne på min blogg. Redan nu har vi skapat en sida där inne som heter Vem är Norges & Sveriges bästa Mammabloggare?

Ska bli spännande att se vilka de lyckliga vinnarna är!

Inom de närmaste dagarna kommer vi att kunna presentera de sista priserna!Vi sitter i slutförhandlingar med en hel del nya samarbetspartners!

Vi ses den 4 juli 2009!

Kram

Annika

Anonym sa...

Hejsan, hittade hit genom CharmKatti :-), jag skall också på mammabloggalan i sommar & är mycket nybliven Bloggare själv.

Jag älskar Camilla Läckberg men har inte läst de senaste. Måste läsa Tyskungen, sedan får det bli Sjöjungrun (eller är det ytterligare en emellan som jag missat kanske?).

Mysigt att läsa för barnen, gör det varje kväll. Mina barn är 3,5 år & snart 7 år. Vi bor i Göteborg. Vart i Göteborg växte du upp?

Kram!

Katinka sa...

Hej! Har en liten utmaning till dig hos mig.. Rise to the challenge eller något i den stilen...

Miafia sa...

Popprinsessan, jag slukade visst En plats i solen lika snabbt....nu har jag inget att läsa vilket är trist. Kanske ska jag försöka få tag i den där boken du läser :-)

Katti, hur går det med pysslingboken?

Åsa, En plats i solen var oxå jättebra. Kunde inte sluta läsa och den tog slut för fort.

Louise, himla kul att du hittat hit och som du märkt redan så har jag svarat dig inne hos dig :-)

Katinka, jag är på. Gillar utmaningar...ska få till den senast i helgen.

Ha det gott alla!

Miafia sa...

Och Åsa från ön, man behöver nog lite spänning i vardagen :-)

Katinka sa...

Tack för grattiset så mycket! Visst är det typiskt med magsjukan! Den går i bekantskapskretsen just nu och det verkar som om man kan få den hur många ggr som helst ju.
Ha det bra!