20 mars 2009

Ljuset

Jag är en sådan person som påverkas väldigt av vädret. Nu när ljuset visar sitt vackra anlete så uppdagar sig en helt annan Marie. En piggare, gladare och mer påhittig Marie.

Bara tanken på att det är ljust när man yrvaken kliver upp ur sängen, bara tanken på att det är ljust när man kommer hem, är pirrande i sig.

I mörkret har jag valt bussen från färjan och hem. I ljuset väljer jag promenad, lätt!

Jag känner att ordet vårstädning börjar dyka upp i huvudet mer och mer för var dag som går.
Jag känner att det snart är dax att se folket krypa ur sina bon, ut genom dörrn i friska luften.
Jag känner att sopmaskin är välkommen att sudda ut allt grus.
Jag känner att grönskan är välkommen!

Snart är det
VÅR!

12 kommentarer:

Unknown sa...

Löööv it! ;)

Våren alltså. Fick vårkänslor i förrgår men igår försvann de med den isande vinden... Ska tydligen bli ett kallt slut på månaden och en kall start på april. Skyll inte på mig - jag skyller iaf på väderflickan på TV4. XD

PoK

Åsa! sa...

Ja, visst är det så Marie! Med ljuset kommer orken, glädjen och lusten tillbaka!

Unknown sa...

Visst är det härligt! Som ett batteribyte ungefär :)

CharmKatti sa...

Precis så är det!!!!!

Åsa sa...

Javisst!
Jag vill börja fixa i trädgården men den är täckt av snö fortfarande!! Ska nog klippa träden i helgen...kanske....

Popprinsessan sa...

Ja, precis så är det! Enda nackdelen med ljuset är nog att man ser mina skitiga fönster... Fast jag fick en lapp i lådan om fönsterputsare som jag kanske skulle kontakta..?

Nej, det är underbart med vårkänslor!

Anonym sa...

Hej... nja togs bort mest pga att det blev för personligt för egen del och med anledningen att det kändes mer som en monolog än en dialog. Det var trist i längden. Alla skrev på sina egna bloggar och betydligt mindre på andras. Kanske ett för självcentrerat forum för mig...
Hoppas du mår bra, solen verkar göra det med dig iaf. :)

Katinka sa...

Jag är också extremt ljuspåverkad och blir deppig under vinterhalvåret. Det blir liksom värre och värre för varje år också.
Men nu går vi ju åtminstone mot ljusare tider. Tack och lov för det.
Ha en härlig helg!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Kom du goda ljus & skin i våra sinnen ;D

Surfar runt för att nominera till mamma galan & just nu är det din blogg som har mitt fokus!
Ville bara efterlämna en liten tass så du såg att jag varit här!

Ha en skön söndag
//Sessan

Anonym sa...

Hej!
Har smugit omkring här inne hos Dig under ett par veckors tid i syfte om att nominera Din blogg till Mammablogg Galan!

Nu är Din blogg färdig nominerad, inom kort kommer Du inne på Mammablogg Galans sida kunna se vilken/vilka kategorier den är nominerad till.

Vi hoppas komma igång med röstningarna inom de närmaste 24 timmarna.

Vi ses den 4 juli!

Kram

Annika

Magnus Thorn sa...

Du gav mig dåligt samvete där; vårstädningen står liksom för dörren. Ska ta tag i detta inom rimlig framtid...:)

Miafia sa...

Michael, jag skulle väl AAALDRIG skylla på dig *s*

Åsa, det är många med mig, med oss som känner lika uppenbart. Jag tycker bara det blir mer och mer påtagligt för varje år som går.

Mialena, precis så är det ju. DuracellMarie är snart i farten ;-)

Katti, typ exakt så!! ;)

Åsa, när man går ur huse för att påta i trädgården, jaaa dååå ääär det våååår.

Popprinsessan, den enda nackdelen är just det. Att man ser all skit överallt. Men det finns ju alltid en liten liten baksida av saker och ting. Skulle oxå vilja ordna så att någon annan putsade, det är ju så himla tråkigt, men blir så himla himla fint.

o v a n a, trist tycker jag eftersom jag precis fastnat vid din blogg. Men man måste ju följa sin inre röst, gå på känsla. Hoppas du vill komma tillbaka!


Katinka, ja det blir verkligen bara värre och värre, varför är det så?

Sessan, ni har gjort ett jättejobb med galan! Det ska bli himla kul att få träffas i sommar :-)


Duracellmamman, som jag precis skrev ovan till Sessan så är ni flitiga som endast flitiga kan vara. Ska bli spännande att se nomineringarna, men mest ser jag ändå fram emot själva galan!

Magnus, vad kul att du hittat hit! Mindre bra att jag gav dig dåligt samvete, för det har man ju så sällan...men att ta tag i saken om än när det skall ske. Det är inte väldigt bra i sig :-)