27 mars 2009

I positiv anda

Saker som sker återkommande under veckor som passerar och som gör mig så förbaskat lycklig ska jag i detta inlägg berätta.

Att på bussen få äran att passera flera rader där en person sitter med väskan på andra sätet utan tanke på att flytta denna, det gör mig varm. Det är vänlighet personifierad.

Att i bilkö släppa fram dig som tar för dig för att slinka in framför mig, snävt utan att blinka. Det gör jag så gärna eftersom du är så mjuk och fin.

Att med lätthet se på föräldrar som anser att ett köpcentrum är en lekplats för barn. Låta ungarna hänga i skyltfönstret och dra i kläder. Vad fantastiskt skönt att ha barnasinnet kvar. Det värmer mig då barnen verkligen lär sig rätt och fel.

Att glädjas över att alla tänker på varandra och alltid plockar undan sin egen disk på jobbet för att hålla det snyggt och rent. Det är hövligt och jag känner tacksamhet.

Vad gör dig lycklig?

9 kommentarer:

CharmKatti sa...

Skönt att se att du har lärt dig ironi :-D

Men jag håller med på alla punkter!

Anonym sa...

Att känna mig frisk. Det är en sak - bland många - som gör mig lycklig.
Ha en fin helg!

Katinka sa...

Haha..Marie är du på bettet idag? Härligt ju! Håller med och kan bara tillägga att människor som ringer på min porttelefon mitt i natten i olika stadier av berusning borde tänka om...

Unknown sa...

Folk som mosar in mig i väggen/andra passagerare på tunnelbanan för att jag ska slippa frysa. Schysst!

Fast idag är det fredag, det blir man glad av! :)

Daniel sa...

Att man e frisk, umgås med vänner

å en grogg till helgen!

Jag sa...

Visst är det härligt!
Trevlig helg
Kram
m

PS. vad fin bloggen blivit =)

Åsa! sa...

Ironin är den sanna formen av humor!
Jag håller med dig, fullt och fast!
Ha en go helg!

Åsa sa...

Ja är det inte fantastiskt hur folk beter sig mot varandra...:-)

Min favorit är att prata helst högt som f-n i mobilen medans man står och "beställer" lunchmat (eller vart som hellst egentligen)..då kan jag som står på andra sidan oxå gå och göra något annat!!!!

Nina sa...

*kikar in, önskar dig en trevlig dag på samma gång* =)