28 mars 2009

I en annan anda

OBS, KÄNSLIGA TITTARE VARNAS!
Ta dig genast ifrån detta inlägg om dina ögon får ont pg a dålig kvalitet på bilderna.

Att en fredageftermiddag få komma hem till ett varmt, sprakande hem




Med underbar dryck i glasen



och tillsammans laga



för att sitta ner och dinera på tu man hand



och ha hela huset tänt med ljus



Det är romantiskt, vårdande och LYCKA för mig, på riktigt.
Ingen ironi någonstans, så det så ;-)
(Och barnen då kanske vissa undrar...jo de fick våfflor till middag enl. önskemål och satt mätta och nöjda på övervåningen och kollade på Wipeout)

11 kommentarer:

Berne sa...

Hej Marie
Visst e det härligt. Vår lördagsmiddag ser oftast ut så under vinterhalvåret. Vi försöker ha med lite soft musik också. Jag har också förmånen att alltid ha vackert sälskap (min hustru). Att efter maten mätt o belåten sitta o smutta på ett glas rött, de du!
I dag skall vi dock bjuda äldsta dottern på förlovningsmiddag i Trollhäyyan.
Ha en härlig lördag
kram från Göteborg /B

Unknown sa...

Underbart!

Åsa sa...

Sååå mysigt. Sååå härligt. Såå underbart...

Louise sa...

Åh vad härligt det där lät. Får nog lösgöra oss från barn snart en kväll för att ha en sådan myskväll. Synd att vi inte har öppen spis bara, får köra en bras-DVD på TV´n ;-)

Ha en trevlig lördagskväll också nu, det skall jag ha :-)

Speja sa...

Ser ju alldeles underbart ut. Det här skulle även göra mig lycklig. Och du, min kommentar i föregående inlägg var inte ironisk, bara så du vet;)

Katinka sa...

Jättemysigt Marie! Det där ska man egentligen göra varje fredagkväll tycker jag! Tyvärr blir det sällan hos oss...

Åsa! sa...

Dessa stunder är guld värda!

Miafia sa...

Berne: ja musik till är aldrig fel, vad brukar ni lyssna på? Underbart med både vackert och titta på samt gott i glaset, precis som det ska vara ;-)
Hoppas ni hade en mysig middag igår med dottern!

Mialena: ja UNDERBART är ordet :-)

Åsa: det kan du lita på att det var!

Louise: jo att få egentid ger ny energi och glädje. Levande ljus räcker gott till mys och varmt blir det med:-)

Speja: att vara frisk och lycklig vill varje människa vara :-)

Katinka: det är ju inte alltid det funkar och man har lust och tid att engagera sig i sådant. Men desto mysigare blir det ju då om man sprider på det, eller hur?

Åsa: guldkant på tillvaron med lagom spriding :-)

Wojtan sa...

Hej

Det ser ut osm om vi har samma braskamin!
Vi köpte vår för några månader sedan och det är det bästa köpet jag gjort!
Helt underbart att elda och mysa med.

Åsa

Miafia sa...

Wojtan/Åsa: den kamin är både snygg och funktionell. Den bästa investeringen vi gjort på länge!
Vi fick den installerad i januari och eldar på som bara den :-)

Mamma Melissa sa...

Åh, det där lät härligt! Det borde man göra oftare:.)) Herregud, vi har ju inte direkt några barn som springer omkring här och vi gör inte så ändå....

Nej, jag tror aldrig att människor menar att säga elaka saker i sorgen, men när det ändå kan bli lite tokigt så kan det vara bra att uppmärksamma det så att andra kan dra lärdom av det. Vi behöver helt enkelt fler redskap för att hantera sorgen som är så olika för olika människor. Så jag håller helt med dig!:.))