24 mars 2009

Underbara barnet

Utspelat idag i huset på ÖN.

Vi tittar på tv, eller snarare jag, för Matteus (och för er som inte vet är han 5 år) leker med sina "krigargubbar".
Det dyker upp en scen där ett par utövar aktivtet i sängen.
De låter som man låta kan, andas liksom på ett speciellt sätt, vilket fångar hans uppmärksamhet och han säger:

- Mamma har hon svårt att andas.
Mamman i huset blir lite "tagen på sängen", har svårt att hålla sig för skratt och säger.
- Näää tänk dig att du springer fort, då andas du fortare.
Han tänker en stund och ut kommer
- Men hon ligger ju ner.

Och där blev allt svart...

27 kommentarer:

Katinka sa...

Haha, du är för härlig. Ja, hur förklarar man det?

Och våren var p väg här i Göteborg, men nu är det iskallt igen trots att solen skiner. De stackars blommorna i parken var på väg upp nu och är helt sönderfrysta.
Ha det bra vännen!

CharmKatti sa...

Man får välja vad man tittar på helt enkelt. Vi brukar säga att det är vuxentv då Lovisa inte får titta, och det kan vara allt från aktuellt med krig och elände till filmer som är för läskiga, och det är ju på gott o ont. Hon berättade nämligen för grannarna att mamma o pappa var minsann på vuxenbio i söndags.....

Anonym sa...

tack så mycket!
då ses vi kanske på galan då? härligt att komma hem en stund till den rätta sidan av sverige igen va? :D

Anonym sa...

Ha ha ha! Nu fick du mig skratta! Så underbart! Du får berätta för honom att det är jobbigt att kärleksbrottas;.) För i brottning ligger man ju ned också....;.)

Tack så hemskt mycket för din kommentar inne hos mig också och du har så rätt -det finns en gräns mellan vad som är ovana att hantera sorg och rent av oförskämt. Så rätt.

Miafia sa...

Katinka, man spar på den förklaring lääääääänge, så länge det bara går ;-) Fast det är ju kärlek vi talar om och det är ju fint!

Katti, mmm det är mycket som han inte får se, men samtidigt kan man ju inte låta de blunda för allt. Ibland är man inte liksom beredd på vad som komma skall ;)
Hahah vuxenfilm, det kan tolkas på olika sätt *s*

Elin, ja det lär vi ju göra, det ska bli himla kul att träffa nya ansikten! Det är lika underbart varje gång jag åker "hem". Ja mina föräldrar bor kvar, som tur är ;-)

Mamma Melissa, den förklaringen var ju kanon...tar den nästa gång *s*

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Tjingeling!

Nu har jag lagt till dig på blogloving där jag lagat en egen blogg grupp för Mamma Galans gäster, detta för att kunna följa & "lära känna" Galans gäster lite bättre före den stora dagen ;D

Laga gärna en Gala blogg grupp du också, så kan vi följa varandra.

Ha en strålande dag
//Sessan

Berne sa...

Det där med brottning gillade jag, väldigt likt faktiskt, men i regel med två vinnare. Hur gick det med motionsrundan, blev den av, blev du trött. Själv blev det bara en gång än så länge. Får ägna mig åt brottning i stället.

kram från västkusten /Berne

Tant Janet sa...

Vad fin din sida blivit!!! Jag har röstat på dig på tonårsmammablogg.

CharmKatti sa...

Men hurrdu, vad du har pimpat!!
Jäklar i min låda!

Anonym sa...

Hi hi så gulligt & oskyldigt sagt. Dom är för goa dom små. MIn dotter (snart 7) har börjat läsa massa på skyltar & häromsistens såg hon en skylt på en bil..det stod Fuck Off och hon stavade sig mödosamt igenom detta ord & vände sig till sin far & frågade "vad betyder fuck åff" pappa? (med rätt hög röst & många stod vid samma övergångsställe..fniss).

Miafia sa...

Sessan, jag har fixat bloglovin. Det var helt enkelt en alldeles strålande idé av dig! :-)
Ha en fin kväll!

Berne, mmm hade jag bara haft tungan rätt i mun och hunnit tänka snabbare än blixten så skulle jag givetvis kört "brottningsförklaringen" *s*
Det bidde mest en powerwalk kan man säga. Det kommer ju alltid något emellan :( Men ut ska vi eller hur! Mer jogging åt folket!
Kram

Jeanette, ja tack visst har den har blivit mycket snyggare, men det är lite fix kvar. Den tappade räknaren och lite annat.
Tack och bock för din röst, nu är ju inte jag tonårsmamma ännu så jag är lite undrande över nomineringen. Men det ger sig nog!

Katti, jepp jag gjorde ett tappert försök och lyckades väl bra eller hur? ;) Den blev ju lite snarlik din men det gör inget hoppas jag?
Som jag skrev ovan, det är lite fix och trix kvar. Och det snygging ska du få hjälpa mig med!
Puss

Miafia sa...

Louise, visst är de härlig våra barn. Mycket kommer ur deras munnar *s*
Haha hade pappa någon bra förklaring som folksamlingen fick höra? ;)

Anonym sa...

*asg*

Barn är underbara!!

Tack för den jätte fina kommentaren inne hos mig! Värmer!!

Ska bli jätte kul att träffas den 4 juli!

Kramis!

Anonym sa...

Ha ha ja vlka roliga komentarer man kan få av barnen. Inte alltid så lätt att veta vad man ska svara dom. Kul att du tittade in hos mig för nu hitta jag ju din trevliga blogg. Ska läsa runt lite på den. Ha en bra dag

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Ja du säg det, hur man fixar en sådan knapp...
En grund till att jag lämnade bort det jobbet *fniss*

Titta in hos henne så kanske hon kan tipsa om hur man gör vet jag ;D

Ha en strålande dag

Anonym sa...

sv; tandlös? vad menar du med det? :D 8 små sylvassa tänder har hon.

ja, inskolningen går finfint! skönt!

Åsa! sa...

Ha, ha!!! Störtskönt! Man kan ju faktiskt undra!
Snyggt värre har det blivit här vid dig också!

Magnus Thorn sa...

Ha, ibland blir man ställd mot väggen, underbart!

Anonym sa...

Besöker några mammablogg deltagare för att vilka mer som skall gå.
Du har en trevlig blogg. Har bara läst lite.
Kul kommentar. Man borde ha olika förklaringar på lager för sånt kommer förr eller senare.
Skall bli kul att träffa alla på galan.

Anonym sa...

Haha, svårt det där...Hittade hit till din blogg idag - och ja, du får mig att må bra!

Anonym sa...

Hej

Läser runt hos dig för att lära känna dig bättre inför galan.
Lägger även till din blogg på Bloglovin!

Vi ses
Wojtan

Katinka sa...

Nu har jag minsann diskat klart och inte klokare blev jag för det. Men kul att besöka dig ju!

Ingela la la sa...

Vad kul att hitta hit! Jag kom hit via charmkattis sida och ser att du oxå ska gå på galan! Vad roligt!
Härligt iaktagande av sonen *fniss*

Nu ska jag läsa vidare hos dig =)

Miafia sa...

Duracellmamman, tänk om man skrev upp precis allt härligt som de sa, då hade det kanske blivit en bok;-)
Vassego, så lite så!
Kram

Helen, visst är det roligt att hitta nya trevliga bloggar. Bloggvärlden bara växer och växer.
Ha det gott!

SessanochPrinsessan, jag ska kika in hos henne och se om jag kan lyckas få något tips.
Tack och ha det alldeles strålande själv!

Elin, ajaj hon blir farlig hon med sina sylvassa ;)

Åsa, tack för det. Är själv nöjd, ska se om jag känner för lite färgbyte dock. Du vet ombyte förnöjer!

Magnus, det är uppfriskande med lite väggställning.

Pernilla, tack. Tur det är långt kvar så man hinner lära känna några innan galan.

Speja, alltid kul med nya besökare. Det har blivit ett grymt uppsving. Ah jag har fått en annan bloggerska att må bra, det är la underbart;-)

Wojtan, jo du får rota runt ordentligt du som ska lära känna allt om alla *s*

Katinka, klok är du ändå :-)

Ingela la la, tack det var himla kul att du hittade hit ju.
Galan rockar! :-)

Popprinsessan sa...

Oj vad fint det har blivit här! Super!

Kul kommentar av sonen! Jag har faktiskt köpt en liten bok enbart för dotterns roliga kommentarer. Det är inte alltid jag kommer ihåg att skriva, men tror att det kan vara ganska kul att ha när L blir äldre :-)

Nipe sa...

hahaha, underbart. Hur kom du ifrån det? Min lilla Skruttafis har ännu inte börjat fråga om sånt, jag bävar...

Anonym sa...

Skall bli himla kul att ses i sommar. En annan anmälde sig helt utan att känna ngn irl, det kändes lite läskigt men ändå helt rätt. Nu sedan jag själv började blogga för en månad sedan känns det som jag så smått börjat lära känna vissa personer som skall dit såsom Katti, Ingela, Ia & nu dig. Det är jättekul!

Jo vardag är det nog hos alla men jag läser ofta just Pernilla Wahlgrens blogg & kan avundas henne lite grann faktiskt, levre ju ett aningens mer variationasrikt liv än en annan liksom MEN jag är ändå nöjd. Försöker alltid att vara glad & tacksam över det jag har (även om det är svårt vissa dagar).

Kram