30 mars 2009

Jag gillar

Måste helt enkelt dela med mig av denna låt. Denna låt som jag visst hade glömt bort eftersom jag inte hört den på ett tag. Häromdagen hörde jag den på radion och fick rysningar:




"little child
dry your crying eyes
how can I explain
the fear you feel inside
cause you were born
into this evil world
where man is killing man
but no one knows just why
what have we become
just look what we have done
all that we destroyed
you must build again

when the children cry
let them know we tried
cause when the children sing
then the new world begins

little child
you must show the way
to a better day
for all the young
cause you were born
for all the world to see
that we all can live
with love and peace
no more presidents
and all the wars will end
one united world
under god

when the children cry
let them know we tried
cause when the children sing
then the new world begins

what "have we" become
just look what we have done
all that we destroyed
you must build again
no more presidents
and all the wars will end
one united world
under god

when the children cry
let them know we tried
when the children fight
let them know it ain't right
when the children pray
let them know the way
cause when the children sing
then the new world begins"

16 kommentarer:

Katinka sa...

Åhh, nostalgi! den lyssnade man ju på i lte yngre år. Det var en nostalgitripp jag behövde. Tack Marie för den!

Mira sa...

Säger som Katinka, nostalgi!

Våra barn kommer ha "mycket på sina axlar", stackarna.

Kram på dig!

Ingela la la sa...

Det där är en fantastisk låt! Tänk vad man lyssnade på den då det begav sig =)

Ja, tänk om man kunde få en personlig kock och tränare...

Ha en bra kväll!
Kram ingela

Åsa! sa...

Nostalgitripp, nostalgitripp, nostalgi...
Tusen tack Marie!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Nämen åhhhhhh...... Det är ju en gammal goding ifrån glam rock tiden ;D Underbara minnen från en svunnen tid flashar förbi *hi hi*

Ha en skön kväll

//Sessan

Nipe sa...

Åååååååååå, jag älskar fortfarande den låten. Så många minnen som poppar upp, mmm, härlig nostalgitripp. Tack snälla du för den trippen!

Louise sa...

Men gud, den ÄLSKAR jag! Var mkt för "hårdrock" på 80-talet & tycket väldigt mkt om denna låten!

Klart vi får hjälpas åt att "piffa" oss. Fantastikst snällt att jag får våldgästa er i ert rum :-)
Ångrar att jag inte anmält åtminstone för frisering, men nu är det nog lite sent. Tyckte Annika (Duracellmamman) skrev att "piff"-tiderna gick åt som smör. Tror vi blir fina hur vi än gör, jag tycker alltid jag är jättefin efter 2-3 glas champange ;-)

Kram

Popprinsessan sa...

Jag älskar 80-tals hårdrock! Och det är verkligen en tänkvärd text till denna. Tänk att den var poppos 1987 och att världen bara blir värre och värre liksom..

Tack för nostalgikicken!

Tant Janet sa...

Verkligen nostalgi...

Susjos sa...

Jättefin :)
Och ja, visst sliter nattjobbet på en...men om jag får SOVA som jag vill så går det bra...än så länge!
Må gott!
Kram!

Mamma Melissa sa...

En så otroligt vacker text! Den ger en verkligen både en och två tankar om livet...

Jo, ibland kan traditioner vara påtvingade men just i år så känns traditionerna extra viktiga... att någonting liksom får bli som förväntat.

Louise sa...

Sv: Ja fram för en mer avlsappnad mig :-). Skall försöka hårt att ändra tankesätt! Det skall gå!
Visst är det nog bra att vi har olika tidsperspektiv mannen & jag, det blir ju oftast en medelväg då, iaf när han är med...

Kram & skönt att höra att man inte var helt ensam...

CharmKatti sa...

Får man gå emot alla tidigare inlägg?
tyckte nog den var bra när den kom, det var ju så inne med rockballader, men nu....näää, fy...bläää...;-)

wojtan sa...

Nu började jag tänka på mitt ex, min första stora kärlek!
Vi var förlovade och bodde ihop redan när jag var 16 år. Levde som en riktigt hemmafru redan då, men tog igen det senare!

Nu när man har barn känns den väldigt sorglig.

Kram Wojtan

Duracellmamman sa...

Den är så UNDERBAR!!!

Önskar Dig och Din familj en underbar helg!

Kramis!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Tack! Det var en jätte härlig middag, som alltid hos svärmor & svärfar ;D

ha en skön dag vidare!!