16 mars 2009

Att stanna upp, att pausa

gjorde jag igår. Jag lyckades med bedriften mot alla odds. Det var välbehövligt, det var skönt och det var framförallt nyttigt. Nu kanske det inte är så nyttigt att svulla i sig chips och dipp och glo på film halva söndagen, MEN jag vidhåller att det var nyttigt för mig. Just igår och just på det sättet.

Lördagen gick i ett, först var vi på dop. Kyrkan bjöd på en riktigt bra präst som hade full fokus på barnen. Kort tal och bra innehåll vilket passar mig som inte riktigt är den kyrkliga typen.

På eftermiddagen kom det hem två familjer till oss för att äta och hänga framför melodifestivalen (vi var 12 pers totalt med en perfekt fördelning på barn och vuxna, 6+6). Jag stod för huvudrätten som bidde en kycklinggryta innehållandes creme fraiche, mangochutney, sambal manis, soja och purjolök. Till detta severades jasminris, sallad och bröd. Fröken Anna fixade en jättegod efterrätt med glass, maränger, banan och egengjord chokladsås. Vi vuxna kunde dessutom spetsa den med en fantastiskt god passionslikör. Charmiga Katti fixade snacks, chips alternativt grönsaker med dipp, smågodis i mängder. Vi åt så vi storknade!

Det var en himla lyckad kväll som slutade med att vi alla var rockstjärnor,
då vi spelade Guitar Hero World Tour till sena natta.

Så väldigt roligt och så väldigt beroendeframkallande!

Idag är det måndag ifall någon missat detta faktum ;-) Vilket innebär ny vecka och nya friska tag, det är ljust och härligt ute och idag åker joggingskorna på, ÄNTLIGEN!

4 kommentarer:

Berne sa...

Hej Marie
Tack för peppningen inför mitt motionerande, det behövs. Har inte sprungit sedan i somras och slutade att snusa i våras (det har blivit 10 kilo plus nu). Sista turen var på en strand norr om Falkenberg.
Ta det bara lugnt nu på din jungfrutur för i år, så går allt bra. Spring med förstånd o jäkta inte. Glöm inte att stretcha efteråt, då kan du kanske slippa de värsta smärtorna i morgon.
Kramar dig /Berne

Popprinsessan sa...

Det låter jättetrevligt och jättegott!! Trevligt att hinna umgås med goda vänner.

Åsa sa...

Vad härligt att du känner dig pigg igen och att komma ut och röra på dig! Härligt
Vi saknar dig på gympan, vi är inte så många nu....

Miafia sa...

Berne, att det ska vara så lätt att falla ifrån den där fina vanan som man fått in...grrr vad irriterad man kan bli. Men men det är aldrig försent att bli bättre. Nya friska tag, eller hur?
Kram tillbaka

Pop...det är himla mysigt med socialsamvaro:)

Åsa, denna årstid, denna ljusa tid det är då jag lever upp och piggar på mig. Känner helt nya krafter!
Saknar gympan men eftersom jag kommer hem så sent så måste jag välja...och familjen vill man ju vara med oxå...en svår balansgång.
Ska se hur det ser ut nästa termin!
Anja är ju så bra!