29 mars 2009

Shopping och jogg

Det rullar på som det ska nu, det går bra nu...

Ibland behöver en mamma få lite egentid med sin stora son. Hänga, umgås och ha lite kul!
Ibland (läs: ganska ofta) behöver stora sonen nya skor och kläder och sånt. Så då tänkte påhittiga mamma slå två flugor i en smäll. Två överraskningar i ett liksom.

Vi satte oss i bilen för att dra iväg till stora shoppingcentrum. I färjekön satt vi stillsamt och väntade





På plats i centrumet satte vi sprätt på en massa stålars. Men nu har han det han behöver och nu har till och med lillplutt riktigt schyssta utekläder.

Det är himla kul att shoppa, men icke för plånboken, det kan jag lova...

Väl hemma var planen att fortsätta att "hänga" med Marcus och detta genom en test av hans nyinköpta joggingskor. Så vi kastade på oss utstyrsel för jogg. Men när vi stod på startlinjen så ville såklart lillebror hänka. Och eftersom jag är världens snällaste mamma så fick han det, på cykeln då förstås.

Det gick väldigt bra trots uppehållet. Men jag kan väl lätt påstå att det inte var så mycket umgås med barnen. De drog i väg i ett rasande tempo och tillslut såg jag inte ens deras ryggar. MEN det gick bättre denna gång än första gången. Denna första gång då det begav sig med både löpandet och bloggandet. Ja goda vänner nu är det faktiskt snart ett år sen. Tiden flyger verkligen!

Vill ni läsa mitt allra första inlägg så kika HÄR.

Jag tog det riktigt lugnt igår och det var otroligt härligt att väl komma ut.
Nu är planen att köra varannan dag (i den mån det går) med långpass på helgen, så ska jag väl orka ta mig runt på GBG-varvet. Lika snygg och fräsch som efter rundan igår ;-)



Ha en härlig söndag!

17 kommentarer:

Katinka sa...

Grattis till dig och till bloggen och visst går tiden fort! Kul bilder och härligt att bränna stålar ju. Mitt knep är att handla allt på kortet och aldrig kolla något kontoutdrag. Fungerar utmärkt...haha..

Unknown sa...

Det är bättre med rutin än att springa långt och/eller fort, så om du bara orkar/vill/hinner en kvart så är det okej. Det är långt till varvet! (intalar jag mig, som vill klå min tid från förra året...)

Gillar din outfit förresten!

Berne sa...

Hej Marie
Va bra du kommit igång. Här blev det bara en gång. Måste skärpa mig.
Jodå det blev en go o härlig middag på en Grekisk resturang i inne i Trollhättan. Go mat och förvånansvärt billig (1000 spänn för 5 personer).
Lite nyfiken på vilken den "braiga hålan i Göteborgs närhet" är? Själv är jag uppvuxen i Fiskebäck och bor nu i Backa.
kramar dig /Berne

Åsa! sa...

Det kommer att bli såååå bra till Göteborg!
Jag har sprungit mycket med barnsällskap. Dragit cyklar, knuffat cyklar, stannat och vilat för att cyklisterna blivit trötta, sprungit intervaller mot cyklande barn, barn som tagit tid på mamma. Så kom en dag då de cyklade ifrån mig. Men tro det eller ej, idag väntar de faktiskt på mej, för du är jag långsammast i familjen:)

Ingela la la sa...

Grattis till 1 år!
Roligt och väldigt bra gjort av dig att komma igång och springa! Det är ju skönt när man tar sig den där tiden.
Förstår att du och sonen hade en bra dag med shoppingen och allt =)
Kram Ingela

Louise sa...

Grattis till 1 år med bloggen!

Jag hatar att springa men cykla gör jag gärna, har 4,5 km till jibbet så T&R 9 km i rätt högt tempo varje dag, det är den träning jag gör, 5 dagar i veckan året runt. Orkar inget annat, men det räcker bra.

Sv: Pasta med "allt" var denna gång kassler, bacon, purjo, vitlök, rödlök, paprika, creme fraiche., tomat & vitlök :-), det blir lite olika varje gång, men himla gott är det!

Kram!

Popprinsessan sa...

Grattis till 1-årsjubileumet! Och härligt att göra något med din son! Ni verkar ha haft kul :-)

Mamma Melissa sa...

Åh, vad härligt med lite mamma-son-tid!:.)) Och ni tycks ju inte ha haft alltför tråkigt av bilderna att döma;.)) Störtsköna!

Speja sa...

Vilken friskus du är! Och vad kul du och grabbarna verkar ha ihop. Heja er!

Miafia sa...

Katinka: tack! Kort handlar jag med..kontanter vad är det ;-) Men jag ska mest troligt ta till knepet att inte titta på utdraget...*s*

Mialena: ja rutin är bäst. Jag vet, men det är ju så svårt ibland...Klart du klår din tid, det kommer ju att kännas plättlätt efter maran:-)

Berne: Vi får skärpa oss tillsammans. Det var verkligen billigt, gött :-)
Braiga hålan ligger mellan Borås och Göteborg, 4 mil från GBG och 2 från Borås.
Backa, där har jag varit många gånger. Hade släktingar som bodde där men de bor nu i Kärra.
Kram

Åsa: Ja tack det ska bli bra. Ska du springa förresten?
Mmm ser mig själv ungefär så ett par gånger till. Det är bra träning alla gånger :-)

Ingela la la: Tack! Ja det är skönt när man väl får tummen ur ;-)
Kram

Louise: Tack! Det viktiga är att få in pass som man tycker är roligt. Din dagliga cykeltur är väl perfa!
Pastan låter kanongod :-)

Popprinssesan: Tack! Det var en riktigt härlig dag. Ibland får man ju dåligt samvete för att den äldsta får minst tid, därför är sådana här tillfällen guld värda:-)

Mamma Melissa: Vi hade verkligen störtkul :-) Viktigt med sådan tid ihop, att släppa loss lite!

Unknown sa...

Haha, om jag ens kan springa vill säga! Kanske blir halt som tusan... (ta i trä!!!)

Åsa sa...

Va söta ni är!! Gud så skönt att få komma igång å röra på sig. Nu är ju rätta tiden...
Jag hoppas och tror jag ska försöka mig på Tjejmilen men det brukar vara så varmt då, i augusti. Sprang ju Vårruset förra året med många från aerobicen men det är inte någe kul lopp men kul med sällskapet!!

Jo jag trodde du visste vart jag jobba,,, på Hamnkrogen i Vaxholm.. väldigt bra ställe!!! :-)

Miafia sa...

Mialena: det är då, nu ska du ha fokus på maran i Paris! Håller mina tums stenhårt och tycker du är grym som ställer upp :-)

Åsa: Vi är snyggast i stan *s*
Klart du ska springa tjejmilen, jag är anmäld. Du kan ju oxå springa Midnattsloppet, inte lika varmt eftersom det är sent på kvällen.
Mmm jag var ju med i Vårruset. Håller med dig loppet var ingen höjdare men sällskapet kul :-)
Aha är det där du jobbar. Har ju varit där ett par gånger men aldrig sett dig där...

Unknown sa...

Okej då ;) Håll inte så hårt att de ramlar av bara, haha.

Wojtan sa...

Låter supertrevligt med shopping och egentid med ett barn. Jätteviktigt att barnen får all uppmärksamhet ibland. Mina tjejer är lite svåra att skilja åt just nu, inte för att de promt ska vara med varandra utan att bägge alltid vill göra det den andra gör!

Wojtan

CharmKatti sa...

Visst är det kul med "warp" i telefonen!
Men sista bilden, den är naturlig va??

Miafia sa...

Wojtan: Har samma hemma med lillebror som alltid ska göra som storebror, men det går ju icke ;-)
Jag får bryta trenden helt enkelt annars blir storebror galen :)

Katti: nu vet jag inte om du är ironisk eller ej, men du har ju sett mig IRL så det är upp till dig att avgöra...kan det vara mössan som förvillar dig *s*