4 augusti 2008

Allmänt babbel.

Hoppsan vad jag snoozade i morse, men upp kom jag och till jobbet anlände jag, relativt pigg och vid god vigör! Chefen hade säkerligen dock önskat att jag skulle kommit liiite tidigare, men klockan 8 blev det och klockan 8 fick duga.
Om man betänker att jag mestadels sovit till kl. 10 under hela semestern så när som på ett par fjuttiga dagar så var det mycket bra gjort av lilla mig *s*

Denna första arbetsdag har passerat i en rasande takt och jag har fått gjort mycket, men inte allt. Jag stressar inte upp mig då jag fortfarande är inne i en skön avslappnad stil. Jag är glad så länge den känslan bevaras och tänker göra allt i min makt för att bibehålla denna, yes sir!
Det känns som om jag tajmade jobbåtergången rätt hyfsat med tanke på detta gråa, trista höstväder som infunnit sig, för det känns ju faktiskt inte lika hårt att sitta inne på kontoret en dag som denna. Det fullkomligen vräker ner regn här på ön just nu!
Jag tycker dock synd om alla semesterfirare och önskar självklart det vore strålande sol!

Eftersom jag är inne i ett kortstim så måste jag ju lägga ut lite fler kort då jag fått min nya mobil, min nya leksak :-)
Det är ju ingen superduperkvalitet men jag är ändå glad och nöjd, ni får härmed se själva och göra er egen bedömning...Smaken är som baken har jag hört ;)

Här kommer då en salig blandning:


Jo jag tycker om vin, nej den röda mobilen är inte den nya vilket man
säkert redan lista ut med stortårna och ja jag handlar på Lindex *s*


Dessa vackra hallon är plockade på tomten, mmmm så goda.


Lite dålig skärpa, men jag håller på att lära mig. Fina äpplen i detta vårt ena träd av två i trädgården.
Smakar dessutom delikat då jag provade göra en äppelpaj igår.


Jag har fått hjärnsläpp, kan inte komma på namnet *förvirrat läge*
Kan däremot säga att de inte längre ser lika vackra ut efter semestern med för lite vatten och nu med för mycket.


Svartvitt är läckert. Marcus poserar så gärna med sin fotomin ;-)


Den mest smilande linslusen i familjen.

Vad fort man kommer in i vanor förresten. Under semestern blev det i stort sett inget datoriserande och nu helt plötsligt är allt som vanligt igen. Nu är det visst bara joggingen som fattas, puh!

Regna inte bort!

5 kommentarer:

Åsa! sa...

Smarrigt med hallon! Fotomobilen verkar hålla riktigt bra klass!

Unknown sa...

Jag kan säga så här att hallonen var av världsklass. Mycket gott lite snabbt uppvärmda i mikron till vaniljglassen... Mums!

Sen, darling, såg du förvånansvärt fräsch ut efter en hård första dags arbete. Men skenet kanske bedrar. ;)

Miafia sa...

Ja det är riktigt gott med hallon, speciellt uppvärmda med glass som kära sambon säger.
Jag är glatt överraskad över klassen på korten Åsa, men skulle allt vilja ha en sådan där fin kamera som du har. Någon gång i framtiden så ska jag ha mig en riktgt suverän kamera!

Anonym sa...

smaken är som baken - hårig!
Brukar jag säga bara för att det är lite roligare och ganska troligt...

Miafia sa...

Haha visst är det så Katti;-)
Mkt trevligt att ha er som middagsgäster igår!