18 augusti 2008

Recept på små, bruna, smaskigt rullade saker med namn som är struket ur dagens receptböcker

Min son har fått för sig att baka chokladbollar därför sitter jag här och googlar, som vanligt *s* Hittar såklart en massa recept, men tycker det vore intressant att kanske lyckas få "det bästa av de bästa".
Jaaaa, joooo det är ju det här med att "smaken är som baken" men ändå, jag tar gärna risken ;-)

Har du ett recept, har du lust att delge detta till oss så blir vi uberglaaaaaaaada!



Kan man inte springa får man väl äta liiiiiiiiite, kanske 5-8 st
*s*

3 kommentarer:

CharmKatti sa...

Ja som sagt det beror ju på hur stora dom är...
Mitt bästa recept är det som står på havregrynspaketet. Och då ska det vara dom havregrynen i dom stora röda kartongerna. Lite dyrare, men bäst! Och jag tror receptet står kvar på sidan av kartongen. Har inte nån hemma nu, men du kan väl fota av det i nån butik...

Miafia sa...

Fick i mig hela två st och då förstår du att de var ganska så stora ;-)
Nu köpte jag havregryn på Lantis idag och där har de ju inte den där gamla klassiska.
Att fota var en bra idé men jag kanske slår på stort och köper det paketet. Havregrynsgröt är både nyttigt och gott, har jag hört ;)

Unknown sa...

Jag tycker nog iallafall att de ska heta som de alltid har hetat. Så det så. Oavsett vilket är de ju asgoda!

Testa att koka med en skivad banan i gröten, det blir gott!