27 augusti 2008

Herr Larsson har mig fast men så även vardagen

Du har delvis rätt Katti, jag läser för brinnande livet och är nu inne på den tredje och sista boken "Luftslottet som sprängdes". Men det är inte bara det som gör att jag inte hunnit med att blogga, nu är nämligen hela familjen igång. Den ena började sexan (redan! gapar av förvåning) i måndags, den andra på dagis samma dag och den största av oss alla började jobba. Nu är det full fart framåt alltså och definitivt läge att hålla tunga rätt i mun med allt man ska komma ihåg. Satt häromdagen och fyllde i almanackan med viktiga "icke glömma" datum och varje höst, återkommande år efter år "men än har jag inte lärt mig," så inser jag att barnen har vuxit och behöver en massa nytt.

Jag har alltså denna veckan också varit och shoppat (vilket jag ju älskar förvisso) men så har jag varit tvungen att skynda hem för att fixa mat och barn. Lite stress alltså, men det funkar ju det med! Vad var det jag sa nyss "full fart framåt!"

Och eftersom jag inte har så mycket att göra så har jag även börjat måla om lite möbler hemma. Har några ikeamöbler i björk (vilka jag har lessnat på) som jag nu kladdat vitt på. Blir jättefint, tror jag!

Joggingen kommer, helst i måndags, men den kommer ;-)

Ja just det, vill passa på att tacka PAPPA som var på snabbvisit hos mig på jobbet igår. Han är ju så underbart snäll som kör upp sin bil (från Göteborg) tidigt på morgonen för att lämna den till mig, för att sen ta tåget tillbaka till Göteborg samma dag!
Världens största puss och kram till världens bästa pappa, morfar, svärfar!!!

7 kommentarer:

CharmKatti sa...

Herregu'! Så lite att göra hemma så att du hinner måla möbler, det är ju helt otroligt vilken energi du har!
Men visst är böckerna helt otroligt bra! Heja Lisbeth!!!

Åsa! sa...

Längtar efter filmen som komma ska...

Anonym sa...

Målar ni möbler med?

Miafia sa...

Katti:
Ibland har jag väldigt mycket energi och gör allt på en och samma gång och vill gärna bli klar på stört ;-) Men jag har oxå mina slöedagar, var så säker *s*

Åsa:
Me to!

Peter:
Jepp jag har målat lite men det är inte klart ännu..måste nog köpa en ny, bättre, mer slittålig färg.

CharmKatti sa...

Sådärja, lite ny bakrundsfärg. Schysst.
Vet du nån runda som är 5 km här på ön?
Och ut idag kom jag inte, Ola drog iväg på sven6a kl 8 i morse.

Miafia sa...

Katti,
Ombyte förnöjer, känner mig nöjd med färgerna!
Vi hade lite kräftparty igår med några grannar så jag har inte varit piggast istan idag...legat och läst och nu är jag klar med alla böckerna..känner lite sorg faktiskt.
Jag har en runda som är 5,2. Vi kan ta den någon dag om du vill!

CharmKatti sa...

Ja, det gör jag gärna. Jag vet inte om jag orkar springa hela 5 km än, men varvat med lite gå så går det ju. Har inte testat mer än 3 km.