8 augusti 2008

Det skrivna ordet.

Jag faller allt djupare
Försöker hålla mig ovanför ytan
Jag sjunker, sväljer vatten, känner panik
Vill inte släppa taget, tar mig upp med stora kraftfulla tag
Om igen

Sjunker djupare och djupare, allt svårare att ta nya tag
Vill inte hamna på botten
Jag är en kämpe
Jag VILL förändra
Jag SKA ta mig upp till ytan igen
Jag TÄNKER
hålla mig där


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Du får mig att le
mitt hjärta att må bra
Du är fin
med vackert inom dig
Du är en speciell vän
DU är du

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~

Känslorna svajar som träden av vinden
Förändringen är likt den slingrande stigen
Övertygelsen står sig fast som roten i jorden
Modet är starkt som berget
Lyckan
är som universums överväldigande
Det är livet i naturlig form

2 kommentarer:

Åsa! sa...

Så vackert Marie, har du skrivit det själv?

Miafia sa...

Jo jag gick mig hän i ordens värld och lyckades få ihop dessa stycken.
Tack Åsa det var kul att höra...visste först inte om jag skulle "våga" publicera men vad vore livet utan att ta lite chanser/risker ;-)