11 augusti 2008

Jag är ojämn.

Liiiiten, pyttekort runda på 4,8 km, ingen tidtagning, ingen pulsklocka och inget flow i kropp och knopp.

Så sitter jag här alldeles jätteseg efter första joggingpasset på evigheters evigheter (läs: cirka 6 veckor). Sista gången jag var ute på en runda var den 2/7 och då gick det ju på detta viset.
Inget bra avslut mao för denna första början.

Varför ska det vara så himla svårt att hålla fast vid en god/nyttig/hälsosam vana?
Varför heter jag Marie och är lite smått "korkad",
jooo för det är faktiskt urbota dumt att inte vara stabil och hålla igång. Kontinuitet är ju nämligen A och O!
Varför ska det alltid vara så lätt att vara efterklok?

Nåväl gjort är gjort och nu är det bara att få igång den mentala inställningen och kroppen igen, basta!

Förresten ska inte jag springa Midnattsloppet på lördag!?

6 kommentarer:

Åsa! sa...

Ta det med ro, det är aldrig för sent att ta nya tag!

Miafia sa...

Nej du har rätt och tur är väl det!
Tror jag, hoppas jag ...

Unknown sa...

Klart det är segt efter en lång semestervila! Det kommer ändra sig!!! Skippa klockan nästa runda också och titta på omgivningen, snart är du pigg igen :)

Anonym sa...

Tank positivt. Kanske kommer suget igen efter Midnattsloppet... Inspirationen brukar komma tillbaka nar man ser alla andra lopare i sparet.
Kram lillsyrran

Anonym sa...

Tjena Tjena Marie! Fortsætt du att lubba på i lungn och ro,det ær ju så gøtt nær man væl genomført det. Klart att du skall satsa på loppet. Du ock många andra kommer att njuta av att lubba runt i sval go kvællsluft.

Hælsningar från Oljeplattformen Troll C Nordsjøn Puss å mlam Farsan.

Miafia sa...

Mialena: jag ska helt klart skippa klockan o försöka njuta av att lufsa runt ;-) Tack för pepp i vanlig ordning!

SyrrANN, jag är bara 77 % positiv enl. ett test jag tog när jag hälsade på hos Åsa och hennes blogg, men jag gör mitt yttersta för att förbättra den siffran ;-)

Pappsen, I will keep on jogging och självklart ska jag springa på lördag. Jag ger inte upp bara så där även fast jag gnäller ibland!
Hoppas du har det gott på Troll...jag som trodde du skulle vara på Snorre igen.

Kramar