2 augusti 2008

Är hon tillbaka

efter hårda påtryckningar från familj och vänner, undrade hon lite skämtsamt.

Detta kunde varit en öppning på en spännande bok, men är en fortsättning på något helt annat...
nämligen Maries välmåendeblogg!

Jag är här, jag lever och mår alldeles förträffligt, som man ska göra på sin semester! Jag har verkligen haft RIKTIG semester OCH det från ALLT man ska ha SEMESTER ifrån enligt mitt tycke. Väckarklocka, passa tider, jobb, måsten, "datoriserande" osv osv.
3 veckor har snart passerat i en rasande fart och nu är det läge för vardag, jobb, TRÄNING (läs: jogg) och uppdaterande av mina favvobloggar. Jag har allt saknat det, jag har allt saknat ER, men ändå kunnat NJUTA av en välbehövlig paus.

Så hur har då Maries semester passerat...
Den startade ju med den efterlängtade Spanienresan. Vistelsen var härlig och gick faktiskt över förväntan med tanke på att vi var så många familjer som skulle umgås. 5 familjer, 17 underbara, härliga personer och personligheter. Mycket sol och bad men även regn (två dagar inte mer tack och lov). God mat och gott att dricka, skratt, några tårar från barnen då måste jag tillägga *s*, lite för lite sömn, sång, läsning, lek och bus!
Det mest minnesvärda under resan torde dock vara när vi skulle ta oss från flygplatsen i Alicante till Torrevieja. Peter vår kära bloggvän hävdar bestämt att Micke ville ta oss på en härlig sightseeing tur mitt i natten eller att kartan var kass. Jag dementerar ingetdera, men tillägger fast och koncist att det var alldeles för mörkt och dessutom fel på deras skyltar! ;-)
Jag kan nog lätt säga att vi alla tre bilekipage var trötta, förvirrade och tillslut lite smått galna på att irra omkring i natten och vill därför tacka Johan och hans mamma som guidade oss till stan där vi kunde köpa en karta för att tillslut finna lägenhetskomplexet!

Ytterligare en sak som jag bara måste tillägga: VI frös inte om natten :-)


Här e härliga och galna gänget på Peters (Jag har ett livbloggenmannen) kommando och taget av honom med hans kamera!
Lånar denna bild och hoppas det är okej, annars får han skälla på mig offentligt!

Matteus badar och har kul på La Mata stranden.
Matteus och kompisen Frida njuter av att titta på vågorna.

Micke och Matteus ställer upp på fotografering mitt i "strandtennissetet".

Poolen hemmavid. Alla barnen är där förutom Adam som ligger och solar (killen till höger ingår inte i gänget nämligen).
Brudarna!

Gänget samlat på mys och barnen leker kull.

Lyckades ändå få de att ställa upp på bild, dessa linslusar till barn ;-)

I brist på annat att göra så fixade Chrisse denna ursnygga fläta på mig.

På vår favvorestaurang! Gillar ungarna att spela?

På samma restaurang. Undrar vad vi tittar på?

Resten får jag berätta någon annan dag, kanske imorgon, men jag får väl också lov att tala om att mina joggingskor som jag "ta mig tusan skulle använda flitigt" i varje fall har varit med om en resa i väskan tur och retur. Huruvida de användes resterande tid låter jag förbli osagt *s

God kväll mina vänner och på återseende/skrivande/läsande!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen tillbaks i blogvärlden Marie. Fina bilder! Vet allt vad ni tittade på(sista bilden). Mats med bar överkropp. Det var en syn man aldrig kommer glömma. Kul o kunna läsa din blog igen. /Peter

Miafia sa...

Tack Peter och dito med bloggandet!
Tillbaka till ordning nu igen kan man hoppas...

Anonym sa...

Åh vad jag längtar tillbaka dit. Var en sväng till torrevieja för några år sedan och boddemer eller mindre på La Mata stranden. Helt underbar vistelse!

Miafia sa...

Det är inte alls fel med solsemester! Stranden var kanon, lite för mycket vågor i vattnet bara så man fick ju vara som en hök på ungarna.