19 augusti 2008

NÅGON HAR strukit, NÅGOT ÄR struket

Jag vaknade upp betydligt klokare i morse alltså!!

Det vore väl något det hahaha, men faktiskt och faktum är att jag fann detta från "hyfsat" säker källa (läs: internet). Det känns rätt, det känns bra så nu är jag nöjd och glad och anser mig "avhandlat" ämnet klart ;)

Baaaara en sak till: Charmkatti skrev till mig: "Jag tror att det rätta just i din mening borde vara strukna, det låter liksom bäst. -som är strukna ur dagens receptböcker..."

Jag håller med helt klart Katti, tack så mycket för att du orkar engagera dig :-) men får för mig att ett ord är struket och flera är strukna, ellerkanskeintevadvetjagdärförfrågarjagjuerkloka därute *s*

Snacka om att snöa in sig på oviktiga ting, blir det så när man inte kan springa tro?

6 kommentarer:

CharmKatti sa...

Men dagens receptböcker är väl plural:-)

Unknown sa...

Men bara ett ord som är struket i alla böckerna :) (det beror på om det är det strukna ordet eller böckerna som åsyftas alltså)
Usch, sånt här kan man snöa in totalt på. Och det är ännu roligare på engelska! Speciellt när man får rätta professorers språk, hehe. (jag korrekturläser tidskrifter "på fritiden" - vilket förstås inte betyder att jag klarar att skriva korrekt språk själv... ;)

Miafia sa...

Det är ordet "negerbollar" som "is the shit" och därav blir det struket.

Rätt: Negerbollar är struket ur dagens receptböcker

Inte rätt: Negerbollar är strukna ur dagens receptböcker

Det måste vara supergott att få rätta professorer *s*
Jag som trodde du sprang på din fritid ;-)

Unknown sa...

Precis - rätt låter fel. Tydligen svårt på akademisk nivå. Tur att jag finns, haha.
Jo jag gör ju det, men inte konstant :)

CharmKatti sa...

okej! Jag hade fel! Men visst, klanka ner på mig bara;-)

Miafia sa...

Ren fakta, ren fakta.
Ingen skulle väl någonsin klanka ner på en charmig Katti ;-)