4 april 2008

Härliga, ljuvliga fredag!

Inga morgnar är den andre lik, bara snarlik...
Vaknar av att Matteus ligger bredvid mig (mestadels sover han hela natten i sin säng men det kommer tillfällen då han drömmer och vill sova hos oss) och andas och rör sig vaket, vilken överraskning ;-)
Min väckarklocka, som i själva verket är min mobil har inte ringt än, vänder mig om mot sonen och våra ögon möts, vi kramas och gosar, mmmm så mysigt! Han frågar mig med sin söta stämma om jag ska gå upp när mobilen ringer (han är smart min son för han har anammat mina morgonrutiner) och jag svarar i vanlig ordning JJAA. Så ringer min mobil och jag stänger av för att snooza i 10 minuter till, den kan han också min smarta lillplutt och på det säger han ”mamma det tar inte så lång tid innan den ringer igen? ” Mamma Marie svarar NEEEJJJ och försöker "sova" en liiiiten stund till.
Vid det tillfället börjar han tröttna lite smått och rör på sig mer frekvent, sparkar med benen, vänder sig om och lägger sig på knä och gungar fram och tillbaka och vänder sig igen. Jag är av den sorten att jag sover som bäst när det är lugnt och stilla och som jag förklarade igår är jag inte på bäst morgonhumör därav får jag störd sömn och blir lite grinig, trots världens mest härliga unge bredvid. Dessutom har den där härliga ungen ärvt mitt morgonhumör så ni kan ju gissa vad kontentan blir, jo gny och gnäll, men ack av förstående sort, för han lyssnar på mig och ligger still i typ 1 minut sen spritter det i kroppen igen. Jag föreslår lite fint att han kan gå upp och leka men nej det passar inte en dag som denna.
Så ringer det igen och vips råkar jag komma jag åt snooze-knappen *visslar oskyldigt*, ytterligare 10 minuters härlig sömn.
Inser att jag nu ber om det omöjliga, men är man envis och hoppfull kan man få tro att under kan ske, eller hur!?
Icke denna fredag tydligen så jag gav mig, masade mig upp och fick en glad, studsande son på köpet …..härliga morgon!

Längtar till i eftermiddag då det är löpning som gäller och SPRINGA ska jag trots att det känns som om häcken är ihopsydd med knävecken idag. Korta muskler vill jag inte ha. Jag vill ha lååånga smidiga (nej jag ber knappast om det omöjliga *s*). Är det inte bara att stretcha lite mer och kanske tom be om kontinuerlig massage? Börjar smida lite planer på hur det ska gå till, fasen är jag inte smart så säg *s*

Smart Marie och här kom också förklaringen till min smarta Matteus :-)
P & K

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Marie! (Hurtbulle) bra blogg. Denna fick fart på fars-gubben att ta sig i kragen och snöra på sig joggingskorna å ge sej ut på vårens första runda. Men det var med tunga steg jag krusade runt,hade det gått lite långsammare hade jag ramlat. Men nu när jag sitter här och tänker på hur skönt det är att motionera utomhus,fåglarna som sjunger,träd och buskar som växer så det knakar vill jag ut igen. Mvh Framsidan!

Miafia sa...

Tjaba, tjena, hallå som vi säger här på baksidan;-)
Vill bara säga som så här, styrfart är bättre än ingen fart!
Det var väl på tiden med första rundan om du ska orka med Göteborgsvarvet. Du får tänka på att du är en gammal man *s*
Tänkte ta tid på min runda idag, gör du? Hur lång sträcka blev det denna första gång? Vill allt ha en liten rapport om du vågar ;-)

Så blev du så trött och seg i kolan att du skriver "mvh" till din egen dotter, accepteras ej hädanefter, bara så att du vet ;-)
Puss puss

Miafia sa...

Förresten tack för ditt inlägg och tack för komplimangen!
Puss från en glad Marie

Unknown sa...

Mm. bra att du peppar dig själv. jag är vittne på att det går bra också! Antar att det är jag som är massör också...

Har varit ganska duktig själv den här veckan om jag får nämna det. :)

Apropå drömmande barn... Vem ropade Matteus på inatt? Jo, "mamma" - men det var bara pappa som vaknade. Skönt då att den lilel terroristen är på lilla mamsingen när det är dags att gå upp :P

Miafia sa...

Visst är pepp bra darling! Peppar vi dessutom varandra så kommer det här att gå lysande :-) Fan vad snygga vi ska bli till beachen ;-)
Har ett superförslag och det är samma som jag sa till pappsen, rapport på när du springer, sträcka och tid, tack!!

Är inte speciellt förstjust i svammel och det vet du *s* så därför tycker jag vi lägger ner det där med om att han ropade på "mamma". Ibland har du helt enkelt för bra fantasi darling...
Puss puss