8 april 2008

Tisdagen är kommen

och Inspiration kom och knackade mig på axeln, tydligt, hårt och bestämt. Detta efter att ha läst på mina nya favvosidor shapelink.com och jogg.se. Jag har inte bara läst utan är härmed medlem :-) Här lägger man upp sina mål, sina pass, tider och dyl och får inte bara grym koll på sig själv utan också statistik! Man kan följa andra medlemmar, få träningskompisar, goda råd osv osv. Jag är fantastiskt imponerad och fascinerad över människors drivkraft och styrka, säger bara wow. Kan de, så kan alla, så kan JAG!

Har förresten beställt en pulsklocka idag, längtar tills jag har den i handen, ja eller snarare på handleden ;-)
"Varför mäta sin puls?
Pulsen ger information om hur hårt hjärtat arbetar. Pulsmätning är ett bra och effektivt sätt att få reda på hur hög intensiteten är. Tränar du på rätt intensitetsnivå minskar du risken för överträning och träningen känns mer behaglig och lustfylld."



Inga kommentarer: