2 april 2008

Skaka loss kunde hon...

Onsdagkväll kl. 20.00-21.40
Stelheten bara försvann, poff, liksom tid och rum och jag hade full fokus på att uträtta under med min kropp så fort musiken satte igång. Superladdade dansälskande Marie!
Vad sägs om 1 timme och 15 minuters kondition och 15 minuter biceps, rygg och mage. Man kan lätt så här i efterhand säga att det var fettjobbigt, fettkul och fettsvettigt, precis som det ska vara (har jag förresten nämnt att min stora son är 11 snart 12 år, kanske liten förklaring till vissa ordval som liksom bara poppar upp;-)

Anja, hon den där superhurtiga, inspirerande, snygga, vältränade instruktör vi fått äran att träna för/med, körde lite nya moves idag och me like that a lot. Variation förnöjer, jepp jepp!
Det var Hi/Low så det skrek om det, det var fram och tillbaka, snurr, nudda golv, fina, starka armar åt alla håll och kanter, in med magen och spänna rumpan, röra sig med STORA steg bak över golvet och sen fram, grapevines, lunges, step-touch och fan och hans moster ;-)

Om jag vore bedömd av domare hade jag helt klart tagit 10 poäng i både musikalitet och kreativitet, resten får förbli osagt...

I morgon är det vila som gäller, tror jag i varje fall, den som lever får se!
Puss och kram

"Aerobics är samlingsnamn för ett antal dansinspirerade träningsformer. Även dessa skall dock uppfylla de basala behoven av allsidighet i träningen. Detta innebär att man tränar kondition, styrka, rörlighet/smidighet och koordination. Koordinationsmomentet är dock betonat i dessa träningsformer.
Aerobic är grundformen och omfattar dansinspirerade motionspass, där tyngdpunkten läggs på stegkombinationer och dans. Denna arbetsform innebär att pulsen hålls förhöjd vilket innebär att god konditionseffekt nås. Aerobic innefattar även basal styrke- och rörlighetsträning."


Inga kommentarer: