3 april 2008

Torsdagen går i positiv anda.

Trots den otroligt vanliga segheten att kliva upp. För det är bara att inse fakta, jag är grymt morgontrött, opigg, seg, ej på bäst humör, ej något vidare pratglad. Vintertid är det såklart värst då är jag extra, extra av allt det ovanstående, denna årstid är jag endast en bråkdel av det extra värsta ;-)
Efter att ha börjat motionera så kanske jag blir en promilledel av bråkdelen av det extra värsta ;-) Någon som hänger med?

Förresten så somnade jag JÄTTESENT igår för att vara mig, närmare bestämt kl 00:30, då borde man lätt få ihop ”summan av kardemumman” som man så fint kan uttrycka sig.
Men det är stor skillnad på trötthet och trötthet, jo faktiskt! Marie vaknade trött men vid god vigör och dessutom på bra humör och pratglad, det ni! "Tänk på procenten…" nope jag tänker promille ;-)

Vad kan då detta fenomen bero på? Min egen teori: våren är kommen, JIPPI, jag känner mig superdupermotiverad, jag känner mig så inspirerad och positiv, men framförallt så tror jag på mig själv! Jag vet att jag kommer att klara mina uppsatta mål! Det kommer att bli motigt många gånger men motgång föder medgång…jisses man kan nästan undra om jag käkat lyckopiller ;-)

Vad ska det här sluta?
Jo, i mål på Vårruset och med en ännu nöjdare Marie såklart!
Men ”den som lever får se” om jag får citera mig själv…
P & K

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej syster,
Du ar ju helt grym. Du inte bara inspirerar dig sjalv, utan aven din lata lillasyster som behover ta sig i kragen. Du ar verkligen jatteduktig och for all del far vi inte glomma Marcus som oxa ar grym. Hade garna foljt med er pa en runda. Inte visste jag att du fatt for dig att springa Varruset, Goteborgsvarvet nasta!
Riktigt roligt att lasa din blogg.
Na, plikten kallar.
Kram kram

Miafia sa...

Hallå där, sweet sister!
Tack för mkt fina ord, de värmer....
Hade varit en ära att ha dig med i spåret, men låt mig få upp flåset lite mer innan det kan ske någon gång i framtiden.
Sen tar vi det lite lugnt;-)Vårruset först sen Tjejmilen och kanske OBS kanske Göteborgsvarvet. Tänkte jag ska försöka komma att "älska" att springa först!
Kul att jag inspirerar dig och nej du är inte lat, du har bara kommit in i en sådan där ovana att inte springa. Motivation, mål och ett jäklar anamma så vips springer du maran ;-)
Puss och kram