4 november 2008

Ansökningar, utvecklingssamtal och pizza

Igår fixade jag in en platsannons så att vi snabbt kan få en ersättare till min position.
På bara en kort stund trillade det in 12 st ansökningar på mailen och idag har det kommit ytterligare.
Det är otroligt intressant att sitta på den "andra sidan", just med tanke på att jag själv nyss varit i jobbsökerisvängen.
Jag vet precis hur de känner och hur förväntansfulla de är att få svar och få komma på intervju.
Några kommer att bli besvikna. Några saknar helt erfarenhet. Några har alldels för mycket kunskap och andra bor väldigt långt bort. I morgon hoppas jag på fler intressanta ansökningar för att sen ta det vidare till nästa steg, nämligen den personliga träffen och intervjun. Spännande är det!

Jag var tvungen att gå tidigare från jobbet idag eftersom det skulle samtalas utvecklande om Marcus i skolan. Det är såklart oerhört intressant att få ta del av lärarnas åsikter och tankar om sitt kära barn. Alles var strålande! Jag/vi har en positiv, intresserad kille som har många kompisar och är omtyckt. Det går bra för honom i alla ämnen. Det enda som han ska öva på är lite stavning och det skulle han bäst göra genom att börja läsa böcker. Jag har försökt få honom att börja läsa länge, det är ju både lärorikt och en spännande hobby. Så fram för fler böcker och lässtunder hos familjen M!

Väl efter hämtning på dagis så lagade vi pizza tillsammans. Ett smart drag av mamma Marie att få barnen att vara delaktiga i matlagningen. De fick välja pålägg och själva skära och lägga på.
Det var mumsigt värre och nu är alla mätta och belåtna.

Det har varit en bra dag och jag ser fram emot resten av veckan!

Psst, imorgon ska jag gå på step, det ni ;-)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Bra det här med blogg så även jag får veta vad som händer med min familj... :) Kul det är att jobba jobba jobba...

Go Marcus!

P.S. Pizzan i kylskåpet var god! D.S.

Åsa! sa...

Skönt med ett positivt utvecklingssamtal! Barnen, barnen det är ju det viktigaste vi har! Och man vill ju så oerhört gärna att det ska gå bra för dom i livet...

Miafia sa...

Visst är det bra darling att kunna kommunicera så här. Blä vad trist att gå om varandra för övrigt :(

Ja Åsa visst är det så att man vill det bästa för barnen. Man vill stötta och hjälpa så mycket man bara kan.
Är det något som inte går bra så vill man finnas där. För så är ju livet, det går inte som på räls.

Tant Janet sa...

Hej, spännande. Vad är det för jobb du har och vad byter du till?
Ser att du också har 2 killar. Hur gamla är dom? Mina är 5½ och 8.
Har han provat att läsa Spiderwick böckerna eller Dalslandsdäckarna, dom älskar min 8 åring.
Ha det gott!
Kram

Miafia sa...

Jeanette, jag svarade dig under mitt förra inlägg då du ställde ungefär den frågan ;-). Jag är lite bekväm så jag klistrar in samma svar:

"Jeanette, kul att du skriver här hos mig och tack för grattis!
Det är på ett företag som heter WeSC. Coola kläder och jag ingår i ekonomigruppen. Har varit på samma företag i över 10 år så det var liksom dax att prova något nytt. Det känns superspännande :-)

Jag går ifrån ett jobb som ekonomi/personalansvarig på en finmekanisk verkstad så det blir ett totalt branschbyte.

Mina grabbar är 5 och 12 år.
Tusen tack för tips ang. bok. Ska kolla om han känner till dessa.
Dags att hoppa i säng nu men så lätt att fastna här!
Kram