8 november 2008

Tvätthög och ironi

Joo jag vet, borde börjat med högen long long time ago, men så fastnade jag här. Igen! Lätt! Ofta! Som många gånger förr!
Och så kände jag mig nödsagad att efter precis ha typ "idiotförklarat" mig själv offentligt. Kika in här så får ni se. Vem säger att jag inte bjuder på mig själv nu då! *s*

Det är nu hög tid att länka till ordet ironi.

Galenskaparna ser ironi som att man "...överdriver alltså något som är negativt så att det blir så positivt så att det blir negativt".
Bara den meningen får mig att bli snurrig och kanske också kan förklara svårheten i att förstå när någon är ironisk. Fast å andra sidan om man både läser ordentligt och tänker (läs: använder den hjärnkapacitet man har) så kan man nog hajja, eller?

Faaaasen jag tillhör ju den ironiska generationen. Det är vi 60- och 70 talister som är bäst på att formulera, förstå och uppskatta ironin. Jag looovar att jag uppskattar den, det är bara den där "förståbiten" jag behöver jobba på, typ ;-)

Nä nu ska jag vika tvätt, jag älskar det, det tillhör en av flera passioner jag har här i livet!

Puss

4 kommentarer:

Tant Janet sa...

Ja viss är det härligt med tvätt, men jag fattade inte riktigt det här med idiotförklarat och länken till Katti...
Kram

Tant Janet sa...

Hej igen, när jag nu läst Kattis blogg och din kommentar hajjade vad du menade med idiotförlara sig själv. Ungefär som jag måste göra nu då :-)
Ha det gott!
Kram

Miafia sa...

Det är ju det här med att läsa ordentligt...haha
Gud vad roligt jag har haft åt detta. Även om jag inte känner mig lika smart som jag brukar ;-) så har jag fått mig ett gött skratt och säkert lyckas få andra till samma lika...
Kram

Anonym sa...

Gillar att Micke har pli på sin kvinna. Glöm inte stryka hans kalsomger:-)